ترس های رایج سالمندان

ترس های رایج سالمندان


ترس های رایج سالمندان

 

سالمندان حداقل یکی از این ترس ها را دارند :

  1. از دست دادن استقلال
  2. کاهش سلامتی
  3. تمام شدن پول
  4. عدم امکان زندگی در خانه
  5. فوت همسر یا سایر اعضای خانواده
  6. ناتوانی در مدیریت فعالیت های روزمره زندگی خود
  7. عدم توانایی در رانندگی
  8. انزوا یا تنهایی
  9. غریبه ها از آنها مراقبت می کنند
  10. ترس از زمین خوردن یا صدمه زدن به خود

همه ما این فرصت را داریم که طرز فکر افراد پیر و جوان را تغییر دهیم و به آنها کمک کنیم تا از احساس ترس به احساس امید منتقل شوند. پیری سالم رویکردی کل نگر به زندگی است که حول محور ذهن، بدن و روح متمرکز است. برآوردن این نیازها در سطحی اساسی، زمینه ساز پیری سالم است.

10 نکته زیر برای پیری سالم را می توان در هر سنی اجرا کرد.


  1. فعال باشید.

یک سبک زندگی فعال و سالم را حفظ کنید یا شروع کنید. حرکت فیزیکی را جزئی از هر روز قرار دهید. ورزش منظم می تواند شامل پیاده روی، باغبانی، حرکات کششی، بالا رفتن از پله ها و تمرینات قدرتی، مانند استفاده از وزنه های سبک یا نوارهای مقاومتی باشد. مطالعات نشان می دهد افرادی که ورزش می کنند، نه تنها عمر طولانی تری دارند، بلکه بهتر نیز زندگی می کنند.


  1. خوب غذا بخورید.

تعداد میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید و در عین حال میزان سدیم و وعده های غذایی را کاهش دهید. هر چه بشقاب رنگارنگ تر باشد، بهتر است!


  1. پیشگیری را تمرین کنید.

اطمینان حاصل کنید که خانه یک محیط امن و عاری از خطرات زمین خوردن است تا از سقوطی که می تواند برای پیری سالم مضر باشد جلوگیری کنید. همچنین مهم است که از آن معاینات بینایی، دندانپزشکی و سلامت سالانه غافل نشوید تا از تغییرات سلامتی خود مطلع شوید.


  1. وضعیت سلامتی خود را درک کنید.

حمایت از سلامتی شما مسئولیت شماست. در حالی که اعضای خانواده و مراقبان شما باید از وضعیت سلامتی شما آگاه باشند، مراقبی برای مدیریت داروهای خود، پیگیری با پزشک و پیروی از برنامه سلامت شما جزء حیاتی پیری سالم است.


  1. خواب کافی داشته باشید.

بدن برای تجدید قوا باید استراحت کند. ایجاد یک برنامه یا برنامه روتین قبل از خواب برای داشتن 7 تا 9 ساعت خواب منظم در روز برای پیری موفق و سالم بسیار مهم است.


  1. روابط را پرورش دهید.

با افرادی که مهم هستند در ارتباط باشید. داشتن یک سیستم پشتیبانی و شبکه اجتماعی مهم است. ثابت شده است که درگیر بودن از نظر اجتماعی ذهن را فعال نگه می دارد. از فناوری هایی مانند شبکه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و بازدید با دوستان و خانواده استفاده کنید.


  1. مغز خود را درگیر کنید.

مهم است که با افزایش سن همچنان از ذهن خود استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد فعالیت‌هایی که مغز را فعال نگه می‌دارند ممکن است کاهش حافظه را که منجر به زوال عقل می‌شود، به تاخیر بیندازند. این فعالیت ها می تواند شامل خواندن، نوشتن یا انجام جدول کلمات متقاطع باشد. هرگز یادگیری را متوقف نکن. شما هرگز برای یادگیری یک ترفند جدید آنقدر پیر نیستید.


  1. استرس را کاهش دهید.

افزایش سن و تغییرات ناشی از آن می تواند باعث استرس شود که ممکن است منجر به اضطراب و افسردگی شود. تمرکز اختصاصی بر چیزهای خوب و درک محرک های استرس راه های کلیدی برای شناسایی و کاهش استرس است. راه های سالمی برای مدیریت استرس پیدا کنید. چه ورزش باشد، چه روزنامه نگاری یا به دنبال مشاوره حرفه ای، بسیار مهم است که بدانید چگونه می توانید با موفقیت استرس را از بین ببرید.


  1. از زمان خود به طور سازنده استفاده کنید.

برای علایق مورد علاقه خود چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی وقت بگذارید. برنامه ریزی این فعالیت ها انجام آنها را تضمین می کند. داوطلب شدن می تواند راهی قدرتمند برای درگیر کردن ذهن و روح باشد.


  1. پیری را در آغوش بگیرید.

پیری چیزی است که هیچ کس نمی تواند از آن اجتناب کند یا از آن فرار کند. روند را بپذیرید و افکار و احساسات خود را هماهنگ کنید. مطمئن شوید که آنها مثبت و تایید کننده هستند. به جای هر محدودیتی که ممکن است داشته باشید، روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید.

اجازه ندهید اجرای این 10 نکته سالم در پیری شما را تحت تأثیر قرار دهد! با افزودن یکی از دو مورد از این نکات به روال معمول خود و موارد دیگر را در زمانی که ذهن، بدن و روح شما آماده هستند از کوچک شروع کنید.

ترس های رایج سالمندان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880