ورزش سالمندان

ورزش سالمندان


ورزش مربوط به سالمندان

وقتی صحبت از ورزش به میان می‌آید، باورهای غلط زیادی وجود دارد، مانند اینکه اگر خانم‌ها وزنه بلند کنند، مردانه و حجیم به نظر می‌رسند، یا اگر در حین تمرین احساس درد نمی‌کنید، به اندازه کافی سخت کار نمی‌کنیددر ورزش مربوط به سالمندان گاهی اوقات برخی از بزرگترین تصورات غلط وجود داردو به عنوان یک مربی شخصی برای سالمندان اغلب بسیاری از آنها را می شنوم.

برای سالمندانی که خوش اندام می شوند، اغلب می شنوم که چگونه باید راه بروند، برقصند یا تقریباً هر کاری را که دوست دارند انجام دهند تا زمانی که ضربان قلب آنها بالا می روداگرچه می دانیم وزنه زدن برای افراد در هر سنی خوب است، به دلایلی وزنه زدن معمولا اولین گزینه در میان انتخاب های فعالیت تناسب اندام نیستدر حالی که من از روش‌های دیگر برای رسیدن به فرم بهتر برای سالمندان انتقاد نمی‌کنم، معتقدم که همیشه باید یک جزء تمرین قدرتی در هر نوع تمرینی وجود داشته باشددر این مقاله من سه دلیل برای توصیه تمرین با وزنه برای سالمندان و نحوه گنجاندن برخی تمرینات قدرتی در برنامه تناسب اندام خود در صورت نداشتن وزنه را فهرست می کنم.

ورزش مربوط به سالمندان

  1. فعالیت های زندگی روزانهتقریباً هر فعالیت روزانه ای که انجام می دهیم نیاز به قدرت داردصرفاً ایستادن از روی صندلی فعالیتی است که برای انجام آن به سطح معینی از قدرت نیاز داریدمحبوب ترین فعالیت تناسب اندام برای سالمندان پیاده روی است، و اگرچه برای شما عالی است، اما تمرین قدرتی نیست.

با افزایش سن، همه ما عضله و قدرت خود را از دست می دهیم و تنها راه برای کند کردن روند “آتروفی” یا کاهش عضله، انجام تمرینات قدرتی استمتأسفانه، اتفاقی که برای بسیاری از سالمندانی که هرگز تمرینات قدرتی را در برنامه روزانه خود قرار نمی‌دهند، می‌افتد این است که به نقطه‌ای می‌رسند که آنقدر قدرت خود را از دست می‌دهند که فعالیت‌های زندگی روزمره بیش از آنچه که باید باشد، تبدیل به یک چالش می‌شود.

  1. استقلالزمانی که فعالیت‌های زندگی روزمره به چالش تبدیل می‌شوند، چیزی که از دست می‌دهیم استقلال ماستسالمندانی که قدرت ندارند، دیگر قادر به بلند کردن اشیاء مانند مواد غذایی، انجام کارهای حیاط خانه در اطراف خانه یا حتی بالا رفتن از پله ها بدون کمک نیستنددر مشاهدات من از سالمندانی که مستقل‌ترین افراد هستند، معمولاً سطح خاصی از قدرت را حفظ کرده‌اند که زندگی را برای آنها آسان‌تر می‌کندفعال ماندن و تبدیل تمرینات قدرتی به تمرین منظم می تواند به حفظ قدرت با افزایش سن کمک کند.
  1. تعادلمعمولاً هر چه قوی‌تر باشید، حفظ تعادل خوب آسان‌تر استداشتن ماهیچه های قوی ساق، مرکزی و وضعیتی ضروری استبلند کردن وزنه – و به ویژه انجام اسکات – یک راه عالی برای تقویت پاها و کمک به حفظ تعادل خوب است، به کاهش افتادن کمک می کند و به افراد مسن احساس ثبات بیشتری می دهد.

ورزش برای سالمندان

نحوه ترکیب تمرینات قدرتی

  • از بدن خود استفاده کنیداگر وزنه ندارید، بدن شما مانند وزنه استورزش هایی مانند اسکات، فشار بر روی دیوار و لانژ را می توان بدون هیچ وسیله ای انجام دادبدن شما حتی بدون استفاده از وزنه، مقاومت خود را ایجاد می کند.
  • از وسایل خانه استفاده کنیدقوطی های غذا یا هر چیزی که وزن دارد، می تواند به عنوان یک وسیله استفاده شودورزش هایی مانند چرخاندن بازو یا پرس شانه هر دو با وزنه یا قوطی ذرت عالی هستند.
  • امکان اضافه کردن تمرینات قدرتی به روال تناسب اندام شما بسیار کمک میکندبرای سالمندان، تمرینات قدرتی یک راه عالی است که نه تنها به آنها کمک می کند تا فعال بمانند، بلکه با افزایش سن، مستقل بمانند.

درباره نویسنده:اریک داو متخصص پیری فعال و صاحب  .ستOmni Fitt به رفاه، سلامت و کیفیت زندگی افراد بالای 55 سال در تورنتو کمک میکنداریک به جمعیت مسن تر انگیزه و قدرت می دهد تا مسئولیت استقلال، سلامت و تناسب اندام خود را از طریق تجربیات مربیگری انگیزشی و مثبت به عهده بگیرند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880