مراقب سالمند در منزل تهران

مراقب سالمند در منزل تهران - طلوع طب

اگر نگران این هستید که آیا یکی از بستگان یا یکی از عزیزان سالخورده شما در مراقبت از خود مشکل دارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که وارد عمل شوید و کمکی ارائه دهید. قبل از شروع کمک به عزیزانتان، زمانی را برای ارزیابی نیازهای او اختصاص دهید. آنها ممکن است برای مراقبت از نیازهای پزشکی خود به کمک نیاز داشته باشند، یا شاید بتوانند از حمایت بیشتر در طول فعالیت های روزانه خود بهره مند شوند. اگر خودتان قادر به مراقبت از آنها نیستید و ساکن تهران هستید، به دنبال خدمات مراقب سالمند در منزل تهران باشید. مراقب سالمند بودن، کاری چالش برانگیز است، برای همین استفاده از خدمات مراقب سالمند در منزل تهران، انتخابی هوشمندانه است. مجموعه طلوع طب، با ارائه خدمات مراقب سالمند در منزل تهران، می تواند به شما در این امر کمک کند.

یک مراقب سالمند در منزل تهران چه اقداماتی باید انجام دهد؟

  1. نیازهای سالمندان را ارزیابی کنید. قبل از اینکه بتوانید مراقبت مناسب از یک سالمند را ارائه دهید، باید دریابید که چه نوع مراقبتی بیشترین سود را برای آنها دارد. بسته به سلامت کلی آنها و اینکه چقدر می توانند وظایف روزمره را مدیریت کنند، ممکن است به هر چیزی از کمک گاه به گاه گرفته تا حمایت مداوم نیاز داشته باشند. با آنها صحبت کنید و زمانی را صرف مشاهده آنها کنید. در نظر بگیرید که آیا فرد سالمند مورد نظر شما در مدیریت فعالیت های اساسی مانند غذا دادن به خود، حرکت در خانه، لباس پوشیدن یا مراقبت از بهداشت خود مشکل دارد یا خیر. اگر چنین است، ممکن است به حمایت خانگی از جانب شما یا یک مراقب حرفه ای نیاز داشته باشند. اگر آنها همچنان قادر به انجام بیشتر فعالیت های اساسی روزانه خود بدون کمک هستند، ممکن است فقط نیاز به حمایت گاه به گاه داشته باشند. برای مثال، ممکن است پیشنهاد دهید هفته‌ای یک‌بار مراقب سالمند در منزل تهران برای کمک به انجام برخی کارها بیاید.
  2. تا حد امکان سالمندان را در تصمیم گیری های مراقبتی خود درگیر نگه دارید. اگر فرد مورد علاقه شما احساس می کند که دیگران همه انتخاب های شخصی او را برای او انجام می دهند، ممکن است در برابر دریافت کمک مقاومت بیشتری نشان دهند. برای کمک به آنها برای احساس استقلال بیشتر و کنترل وضعیت سالمندان، آنها را در تمام مکالمات و تصمیم گیری در مورد مراقبت از آنها دخیل کنید. صریح و صادقانه با آنها ارتباط برقرار کنید و از آنها نظرشان را در مورد انتخاب هایی که مد نظر دارید بخواهید. به عنوان مثال، می توانید به سالمند بگویید: “به نظر می رسد این روزها در انجام کارهای خانه مشکل دارید. آیا فکر می کنید اگر مراقب سالمند در منزل تهران هر دو روز یک بار برای کمک به خانه بیاید کمکی می کند؟” فعالانه به هر چیزی که آنها درباره نیازهایشان یا احساساتشان در مورد گزینه های مراقبتی که در نظر دارید می گویند گوش دهید. اگر آنها مخالفتی دارند، بدون نادیده گرفتن نگرانی های آنها، به ایشان کاملاً گوش دهید.
  3. تجهیزات ایمنی را در خانه نصب کنید. چه در حالتی که سالمند هنوز مستقل زندگی می‌کند، چه در شرایطی که با شما می‌ماند، یا پشتیبانی مستقیم دارد، می‌توانید با ایمن‌تر کردن و در دسترس‌تر کردن محیط خانه به او کمک کنید. از یک پزشک، یک متخصص مراقبت از سالمندان، یا یک فیزیوتراپیست یا کاردرمانگر در مورد انواع تغییراتی که بیشترین سود را برای شما عزیزان دارد، راهنمایی بگیرید. به عنوان مثال، آنها ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشند:
  • میله ها یا نرده های نصب شده در حمام ها، راهروها و سایر مناطق نشیمن
  • صندلی دوش یا صندلی توالت مرتفع
  • سطوح غیر لغزنده روی پله ها، کف ها و زیر دوش ها
  • روشنایی بهتر در مناطق کم نور خانه
  1. به سالمند کمک کنید فعال بماند. توصیه می شود که افراد مسن هر هفته حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط ​​داشته باشند. برای کمک به حفظ سلامت و شادی سالمندان، آن ها را تشویق کنید تا سطوح قابل کنترلی از فعالیت بدنی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. در مورد انواع و میزان فعالیت بدنی که می توانند با خیال راحت انجام دهند، با پزشک یا فیزیوتراپ صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر فرد مورد علاقه شما آرتروز دارد، ممکن است نیاز داشته باشد که به فعالیت های ملایم و مناسب برای مفاصل مانند شنا، دوچرخه ثابت یا یوگای سبک پایبند باشد. کسانی که نمی توانند به طور مستقل ورزش کنند، همچنان می توانند از فعال بودن بهره ببرند. به عنوان مثال، تمرینات دامنه حرکتی می تواند به افراد مسن کمک کند تا تحرک مفصل را حفظ کنند. این تمرینات شامل حرکت دادن اندام های فرد برای کمک به مفاصل است. از یک پزشک یا فیزیوتراپ بخواهید که نحوه انجام صحیح این تمرینات را به شما نشان دهد. به دنبال فعالیت های لذت بخشی باشید که می توانید با هم انجام دهید، مانند پیاده روی در طبیعت یا کار در باغ.
  2. اکثر افراد مسن با انواع بیماری ها و شرایط سلامتی مرتبط با سن سروکار دارند. برای اطمینان از اینکه سالمند بهترین مراقبت ممکن را دریافت می کند، با پزشکان و تیم مراقبت های بهداشتی آنها صحبت کنید تا با مسائل خاصی که با سالمندان سروکار دارند آشنا شوید. مراقب علائم جدید یا بدتر شدن حال آنها باشید و مطمئن شوید که در صورت مشاهده هر گونه تغییر در وضعیت به دنبال مراقبت پزشکی هستند. با داروهایی که مصرف می کنند آشنا شوید تا بتوانید از تداخلات احتمالی یا عوارض جانبی آن آگاه شوید. اگر آنها در یادآوری مصرف داروهای خود مشکل دارند، به دنبال راه هایی باشید که به آنها کمک کند منظم بمانند، مانند استفاده از یک مرتب کننده قرص یا تماس منظم برای یادآوری به آنها. مراقب علائم هشدار دهنده رایج یک مشکل احتمالی سلامتی، مانند فراموشی یا گیجی، افتادن یا عدم هماهنگی، کاهش وزن یا تغییر در اشتها، یا تغییر در خلق و خو یا رفتار باشید. مشکلات عاطفی نیز در افراد مسن شایع است. مراقب علائم افسردگی یا اضطراب، مانند تحریک پذیری، غمگینی، کمبود انرژی یا از دست دادن علاقه به چیزهایی باشید که قبلاً از آنها لذت می بردند.
  3. آنها را به معاشرت تشویق کنید. سالمندانی که وقت خود را با دوستان می گذرانند از نظر جسمی، عاطفی و روانی سالم تر از کسانی هستند که این کار را نمی کنند. از عزیزتان بخواهید تا حد امکان معاشرت کند، حتی اگر فقط در حال صحبت کردن تلفنی با یک دوست باشد. اگر آنها عضو شبکه های اجتماعی زیادی نیستند، ممکن است پیشنهاد کنید در کلاس‌ها یا در فعالیت‌های دیگری شرکت کنند که می‌توانند با مردم ملاقات کنند، مانند رقص یا جلسات باشگاه کتاب. بسیاری از افراد مسن از گذراندن وقت با نوه های خود لذت می برند. اگر از والدین سالخورده ای مراقبت می کنید و بچه دارید، از آنها بخواهید که از بچه ها نگهداری کنند یا فعالیت های سرگرم کننده دیگری مانند بازی های رومیزی یا کتاب خواندن انجام دهند.
  4. پیشنهاد کمک در کارهای خانه و وظایف. با افزایش سن، مدیریت کارهای روزمره مانند پخت و پز، نظافت و خرید مواد غذایی برای آنها دشوارتر می شود. با عزیزتان در مورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا به رفع این نیازها کمک کنید، صحبت کنید. به عنوان مثال، ممکن است هفته ای یک بار با آن ها بنشینید تا لیستی از مواد غذایی تهیه کنید، سپس به فروشگاه بروید و آنچه را که نیاز دارند تهیه کنید. اگر نمی توانند رانندگی کنند، به آن‌ها پیشنهاد دهید که برای رفتن به مطب پزشک، فروشگاه یا مکان‌های دیگری که باید مرتباً بروند آن ها را خودتان به مقصد می رسانید.
  5. با آنها در مورد وضعیت مالیشان صحبت کنید. هزینه ها و مشکلات مالی زیادی در ارتباط با افزایش سن وجود دارد، از پرداختن به صورت حساب های پزشکی گرفته تا پوشش هزینه های ارتقاء ایمنی در خانه. اگر سالمند بازنشسته باشد، ممکن است برای تامین هزینه های خود به حمایت مالی بیشتری نیاز داشته باشد. در مورد منابع مالی آنها (مانند حقوق بازنشستگی یا پس انداز بازنشستگی) با آنها صحبت کنید و در صورت لزوم برنامه ای برای کمک به آنها تهیه کنید. برای مثال، اگر می‌خواهند در خانه به زندگی خود ادامه دهند، اما توانایی پرداخت اجاره یا رهن فعلی خود را ندارند، می‌توانید به آنها کمک کنید تا آپارتمان کوچک ‌تری پیدا کنند که متناسب با بودجه آنها باشد.

هشدار: سالمندان در برابر کلاهبرداری آسیب پذیر هستند، بنابراین حتما در مورد آنها صحبت کنید و از آنها محافظت کنید.

مراقب سالمند در منزل تهران

مراقبت از سالمند در بیمارستان

چنانچه سالمندان شرایط استفاده از مراقب سالمند در منزل تهران را ندارند و نیاز است زیر نظر مستقیم پزشک در بیمارستان باشند، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. از کارکنان بیمارستان در مورد مراقبت از آنها سوال بپرسید. داشتن یک عزیز سالمند در بیمارستان می تواند ترسناک و طاقت فرسا باشد. اگر وضعیت آنها و گزینه های درمانی آنها را بدانید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و در موقعیت بهتری برای کمک به آنها خواهید بود. فهرستی از سوالات را برای پرسیدن از تیم مراقبت پزشکی آماده کنید، مانند:
  • چه مدت باید در بیمارستان بستری شوند؟
  • گزینه های درمانی برای وضعیت آنها چیست؟
  • خطرات و مزایای این درمان چیست؟
  • برای مدیریت درد و ناراحتی آنها چه می کنید؟
  • دوره نقاهت چگونه خواهد بود؟

نکته: برای پاسخ دادن به سوالات نیز آماده باشید. بسته به وضعیت آنها، پاسخ دادن به سؤالات مهم در مورد علائم، سابقه سلامتی یا داروهایی که در حال حاضر مصرف می کند برای عزیزان سالخورده شما ممکن است سخت باشد.

  1. با سالمندان در مورد خواسته های درمانی آنها صحبت کنید. مهم است که عزیزان سالخورده خود را تا حد امکان در تصمیم گیری های مهم در مورد درمان او مشارکت دهید. اگر شرایطشان اجازه می دهد، گزینه های درمانی احتمالی را با آنها در میان بگذارید. در غیر این صورت، سعی کنید خواسته های آنها را تا جایی که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر می دانید که آنها می خواهند از جراحی اجتناب کنند، از پزشک در مورد گزینه های درمانی کمتر تهاجمی بپرسید. سعی کنید تا زمانی که حال سالمند خوب است در مورد خواسته های او صحبت کنید تا بدانید در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان چه کاری انجام دهید.
  2. اگر نیازهایشان در بیمارستان برآورده نشد از آنها دفاع کنید. اگر فرد سالخورده شما بسیار بیمار باشد یا مشکلات ارتباطی داشته باشد، ممکن است به سختی صحبت کند. اگر فکر نمی‌کنید مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند، از صحبت کردن به جای آنها نترسید. در مورد پرسیدن سؤالات قاطع باشید یا به تیم مراقبت خود اطلاع دهید که آیا به کمک نیاز دارند. برای مثال:
  • مطمئن شوید که آنها داروهای خود را به موقع دریافت می کنند.
  • پیگیری نتایج آزمایشات پزشکی.
  • اگر شما یا عزیزتان هیچ جنبه ای از درمان آنها را درک نمی کنید، توضیح بخواهید.
  1. هر وسیله ای که نیاز دارند برایشان بیاورید. برای اینکه به سالمندان کمک کنید تا زمانی که در بیمارستان هستند راحت بمانند، هر چیزی که ممکن است از خانه به آن نیاز داشته باشد، بیاورید. اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را به همراه دارند:
  • لباس های گرم و راحت، مانند چند ژاکت گشاد و شلوار ورزشی نرم
  • جوراب یا دمپایی
  • وسایل مراقبت شخصی و لوازم بهداشتی مانند برس مو، شانه، مسواک، کیف عینک یا دندان مصنوعی
  • یک بالش نرم و راحت
  • لیستی از داروهای آنها
  • اقلام سرگرمی، مانند برخی از کتاب ها، مجلات، یا دی وی دی های مورد علاقه
  • وسایلی مانند یک عکس قاب، یک گلدان گل، یا لباس حمام مورد علاقه آنها
  1. مرتباً به آنها سر بزنید. برای اینکه عزیزتان احساس تنهایی نکند و مطمئن شوید که مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کند، تا جایی که می توانید به آنجا بروید. سعی کنید در مواقعی که می‌دانید ممکن است احساس تنهایی یا اضطراب کنند، مانند زمان صرف غذا یا زمانی که باید آزمایش‌ها یا اقدامات پزشکی انجام دهند، در اطراف آن ها باشید. سایر اعضای خانواده و دوستان را نیز تشویق کنید که به دیدارشان بروند. این کار نه تنها به فرد مورد علاقه شما کمک می کند تا احساس حمایت و مراقبت کند، بلکه مقداری از فشار را نیز از روی دوش شما بر می دارد.
  2. همیشه در بستری شدن در بیمارستان کمی تشریفات اداری وجود دارد. در صورت امکان، مطمئن شوید که آیا عزیز شما دستورالعمل مراقبت های بهداشتی (مانند وصیت نامه زندگی، وکالت نامه مراقبت های بهداشتی یا وکالتنامه) دارد و اسناد مربوطه را به همراه بیابید. همچنین ممکن است لازم باشد فرم‌های رضایت یا سایر مدارک بیمارستانی را امضا کنید در صورتی که سالمند خودش نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
  3. یک برنامه ترخیص از بیمارستان تهیه کنید. قبل از اینکه عزیزتان بیمارستان را ترک کند، با تیم مراقبت او صحبت کنید که در آینده به چه نوع مراقبتی نیاز خواهد داشت. مطمئن شوید که اطلاعات زیر را دریافت کردید:
  • دستورالعمل دوز و زمان برای هر دارویی که باید مصرف کنند
  • هر گونه تکنیک مراقبت در منزل که ممکن است لازم باشد بدانید، مانند تعویض پانسمان زخم، مراقبت از لوله های تغذیه، یا انتقال ایمن سالمند از یک مکان به مکان دیگر در خانه
  • اقدامات لازم در صورت داشتن سوال یا نگرانی در مورد وضعیت آنها پس از ترخیص
  • اطلاعاتی در مورد آنچه در طول دوره بهبودی باید انتظار داشت

مراقبت سالمند در تهران

چالش ها

برای مقاومت سالمند آماده باشید. بسیاری از افراد مسن می خواهند تا زمانی که ممکن است مستقل بمانند، و ممکن است از تلاش های شما برای مراقبت از آنها یا ارتباط آنها با منابع مراقبت از سالمندان ناراحت شوند. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید صبور و همدل باشید. زمانی را برای گفت‌وگو کردن نگرانی‌های خود با سالمند به شیوه‌ای محترمانه و با دید باز اختصاص دهید و تمام تلاش خود را برای در نظر گرفتن ترجیحات او به کار بگیرید.

زمانی که هر دو آرام و آسوده هستید با آنها بنشینید تا در مورد نیازهای آنها گفتگوی باز و صادقانه داشته باشید.

در صورت لزوم، سایر اعضای خانواده را نیز بیاورید تا با آنها صحبت کنند.

هنگامی که یک استراتژی مراقبت را ارائه کردید، سعی کنید یک اجرای آزمایشی را پیشنهاد دهید. تا سالمند بداند اگر این شیوه برای او مناسب نباشد، می‌تواند آن را تغییر دهد. در این شرایط ممکن است تمایل بیشتری به پذیرش مراقبت شما داشته باشد.

سایر موارد

  • پس از انتخاب مراقب سالمند در منزل تهران تغییراتی در حریم خصوصی برای سالمند ایجاد خواهد شد. اگر بتوانید زودتر مکالمه را با او انجام دهید و او را آماده پذیرش این مورد بکنید، بهتر است.
  • اگر مشکلات ارتباطی دارند از پزشک خود بخواهید که راهنمایی کند. بسیاری از افراد مسن در برقراری ارتباط مشکل دارند، چه به دلیل تغییرات شناختی یا به دلیل مشکلات جسمی، مانند اختلالات شنوایی. اگر در برقراری ارتباط با سالمند مشکل دارید، از پزشک او بخواهید روش هایی را که می تواند کمک کند، توصیه کند. برای مثال، اگر آنها در شنیدن صدای شما مشکل دارند، با پزشک خود در مورد اینکه سمعک صحبت کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های آموزش زبان اشاره را برای خود و عزیزتان در صورت کم‌شنوایی شدید بررسی کنید.
  • اگر سالمند در صحبت کردن مشکل دارد، از پزشک خود بخواهید که یک آسیب شناس گفتار-زبان را توصیه کند که می تواند با او در ایجاد مهارت های ارتباطی جدید همکاری کند.
  • پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی که در کار با بیماران مسن تجربه دارند ممکن است آموزش های ویژه ای در برخورد با مسائل ارتباطی داشته باشند.
  • برای دریافت کمک و حمایت با خانواده و دوستان تماس بگیرید. مراقبت از یک شخص مسن به تنهایی می تواند طاقت فرسا باشد. اگر به کمک نیاز دارید، از تکیه بر شبکه دوستان و آشنایان خود دریغ نکنید. با خانواده و دوستان در مورد اینکه چگونه می توانند کمک کنند صحبت کنید. برای مثال، ممکن است از یکی از خواهر و برادرهای خود بپرسید که آیا می توانند به نوبت در خرید مواد غذایی یا کارهای خانه کمک کنند. هنگام درخواست کمک، مهارت ها و منابع خاص آن شخص را در نظر داشته باشید.
  • برای جلوگیری از فرسودگی فعالیت های خود مراقبتی را تمرین کنید. اگر به درستی از خود مراقبت نکنید، نمی توانید از سالمند مراقبت کنید. مطمئن شوید که برای خوردن وعده‌های غذایی خوب، مراقبت از سلامتی خود و انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید، وقت می‌گذارید، مانند کار کردن بر روی سرگرمی‌ها یا گذراندن وقت با دوستان. اگر در یافتن زمان برای مراقبت از خود مشکل دارید، از یکی از اقوام یا دوستان خود بخواهید که برای مدتی وارد عمل شوند تا بتوانید استراحت کنید. اگر به استراحت طولانی تری نیاز دارید، از خدمات مراقب سالمند در منزل تهران استفاده کنید.

سخن آخر و جمع بندی

همانطور که گفته شد، مراقبت از سالمند کاری دشوار است و مهارت های زیادی برای مراقبت بهینه نیاز است. در دنیای پرمشغله امروز، مراقبت تمام وقت اعضای سالخورده خانواده بودن، کاری بسیار سخت و زمان بر است. در این شرایط می توانید از خدمات مجموعه طلوع طب استفاده کنید که با ارسال مراقب سالمند در منزل تهران، به شما در نگهداری و مراقبت از عزیزتان کمک می رساند. برای اطلاع از شرایط و چگونگی استفاده از خدمات مجموعه طلوع طب، لطفا تماس بگیرید.

برای درخواست خدمات مراقبتی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    برخی از انواع خدمات مراقبتی طلوع طب

    مراقبت از بچه | مراقب کودک در منزل | مراقب کودک | مراقب سالمند در تهران | قیمت مراقب سالمند |مراقبت از نوزاد | نگهداری کودک در منزل | همراه بیمار در تهران

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880