شستشوی موی سالمندان

شستشوی موی سالمندان


شستشوی مو سالمندان

این غیر معمول نیست که افراد مسن برای شستن موهای خود به کمک نیاز داشته باشند. و برای کسانی که محدودیت های حرکتی دارند، ممکن است لازم باشد این کمک را روی تخت یا ویلچر ارائه دهند. اما سالمندان دقیقاً چند بار باید موهای خود را بشویند و چه کاری می توان انجام داد تا مطمئن شویم که همه چیز تا حد امکان روان پیش می رود؟

شستشوی مو سالمندان هر چند وقت یک بار باید باشد؟

در حالی که موهای ما هر روز مقداری کثیف می‌شود، بزرگترین دلیلی که چرا موها باید مرتباً شسته شوند، روغن است. غدد روی پوست سر دائماً روغنی به نام سبوم تولید می کنند تا به مرطوب کردن موهای شما کمک کند. همانطور که تولید می شود، آن روغن به آرامی مسیر خود را از پوست سر به انتهای موهای شما می رساند، جایی که تا زمانی که شسته شود به جمع شدن ادامه می دهد.

با این حال، با تغییرات زیاد دیگری که با افزایش سن ایجاد می‌شود، پوست سر افراد مسن‌تر سبوم زیادی تولید نمی‌کند. همچنین شناخته شده است که موهای مجعد و درشت به کاهش سرعت انتشار آنها در موها کمک می کنند. به طور خلاصه، این بدان معناست که هیچ فرکانس شستشوی واحدی وجود ندارد که برای همه بهترین کار را داشته باشد.

به طور کلی، افراد مسن ممکن است فقط یک بار در هفته موهای خود را بشویید. برای سالمندانی که در شستشوی با دفعات بیشتر تردید دارند، شامپوهای خشک می توانند موثر باشد.

شستشوی مو سالمند

نحوه شستشوی مو سالمندان

یادگیری نحوه شستن موهای یک فرد مسن تا حد زیادی به این بستگی دارد که بدانید کدام یک از گزینه های شما ابزار مناسبی برای حمایت بهتر هستند. حداقل، معمولاً می خواهید چند دستمال و حوله، یک فنجان برای ریختن آب گرم، نوعی لگن لباسشویی و شامپوی دلخواه خود تهیه کنید.

نوع لگنی که انتخاب می کنید نیز می تواند مهم باشد. به عنوان مثال، هنگام شستشوی مو سالمندان شخصی که روی ویلچر نشسته است، یک کاسه شامپو قابل حمل می تواند ارزشمند باشد. این اساساً یک کاسه سینک است که به چرخ‌ها متصل می‌شود، شبیه به ایستگاه لباسشویی که در بیشتر سالن‌ها می‌بینید، که به شما امکان می‌دهد لگن را مستقیماً پشت صندلی یک فرد قرار دهید. به همین ترتیب، لگن های بادی می تواند به ویژه برای شستن موهای بیماران بستری مفید باشد.

و کمی آماده سازی می تواند شستن مو در رختخواب را نسبتاً آسان کند. برای شروع، باید تخت را با حوله یا کیسه زباله بپوشانید تا از خیس شدن آن جلوگیری کنید. پس از قرار دادن یک لگن روی تخت، و کمک ملایم به سر سالمند در داخل، می توانید شروع به خیس کردن موهای آنها با آب گرم کنید. ممکن است بخواهید یک دستمال خشک ارائه دهید تا از پاشیده شدن چشم آنها جلوگیری شود.

از آنجایی که برداشتن مقادیر بیشتر شامپو ممکن است دشوار باشد، حتماً کمترین مقدار موثر را امتحان کنید. پس از چندین بار آبکشی، می توانید به آرامی سر آنها را از لگن خارج کنید و به آنها کمک کنید تا داخل حوله شوند.

لگن شستشو مو

شستشوی مو سالمندان با احتیاط

هنگام شستن پوست سر خود، استفاده از فشار مناسب کار سختی نیست. اما هنگام شستن موهای دیگران، مخصوصاً یک فرد مسن با پوست شکننده، می تواند دشوارتر باشد. این می تواند ایده خوبی باشد که از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید تا احتمال آسیب دیدن پوست سر افراد کمتر شود.

از سینی های شستشوی مو گرفته تا صندلی های شستشوی مو برای افراد مسن، انواع وسایل کمکی وجود دارد. و به همان اندازه طیف گسترده ای از مراحل ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا فردی هنگام شستن موهایش کمی راحت تر شود. این نوع پیشرفت‌های ساده ممکن است حیاتی به نظر نرسند، اما ایجاد تجربه شستشو تا حد امکان می‌تواند به احتمال زیاد شستن منظم مو برای افراد مسن در آینده کمک کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880