پرستار خصوصی در منزل تهران

پرستار خصوصی در منزل تهران - طلوع طب

حتما برای شما هم این موضوع پیش آمده است که در صورت مواجه شدن با مشکلاتی مانند بیمار شدن ناگهانی فرزند و یا پدر و مادر خود، نتوانید تصمیم گیری کنید که به کارهای شخصی خودتان رسیدگی کنید و یا در کنار عزیزانتان به مراقبت از آنها مشغول شوید. در چنین مواقعی استخدام یک پرستار خصوصی در منزل تهران میتواند به شما کمک کند تا در کمال آرامش از عزیزنتان مراقبت شود و شما نیز از رسیدگی به کارهای شخصی خود باز نمانید.

در هنگام استخدام پرستار خصوصی در منزل تهران توجه به این نکته مهم ضروری است که در صورت ناشناس بودن فرد ممکن است مشکلاتی نیز به وجود بیاید که باعث عدم اطمینان فرد به استخدام پرستار در منزل شود. به همین دلیل در جهت رفع چنین مشکلاتی بهتر است از موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرستاری و پزشکی کمک بگیرید. این موضوع کمک میکند تا علاوه بر اطمینان از افراد معرفی شده توسط این شرکت ها، از حسن نیت و عملکرد این افراد نیز اطمینان پیدا کرد.

تفاوت های استخدام پرستار با پرستار خصوصی

حتما در هنگام درج آگهی های شغلی و یا کمی گشت و گذار در فضای مجازی متوجه این موضوع شده اید که تفاوت هایی در عنوان های شغلی استخدام پرستار وجود دارد. عموما مهمترین تفاوت در استفاده از کلمه خصوصی بوده است. همانطور که از عنوان شغلی این افراد میتوان حدس زد،  این دسته از پرستارها به مراقبت از افراد بیمار، افراد مسن و یا کودکانی که شرایط ویژه ای دارند میپردازند و به همین منظور مهم است که در طول شبانه روز به طور همیشگی از افراد کم توان مراقبت کنند.

به طور کلی پرستار خصوصی دارای وظایف مشخصی در انجام و کمک کردن به فرد کم توان میباشد و میتواند در تمامی موارد به این افراد کمک کند. بیشترین کمکی که یک پرستار خصوصی در منزل میتواند به فرد بیمار یا کم توان بکند، حضور مستمر و هم صحبتی با فرد بیمار و یا سالمند میباشد.

در مواردی که پرستار خصوصی در منزل برای مراقبت شبانه روزی از کودک در نظر گرفته میشود، علاوه بر نیازهای ابتدایی مانند غذا دادن، رسیدگی به نظافت شخصی، بازی کردن و… توجه به آموزش کودک نیز اهمیت بالایی پیدا میکند. بنابراین داشتن پیش زمینه ای در مورد آموزش کودکان و علاقه به یادگیری و یاد دادن مطالب جدید نیز در اولویت قرار میگیرد و باعث حس دریافت حس بهتری میشود. البته ممکن است در صورتی که بیماری کودک دائمی باشد و به صورت موقت برطرف نشود، استخدام معلم خصوصی به کودک کمک بیشتری بکند.

طلوع طب/ پرستار خصوصی

شرح وظایف پرستار خصوصی در منزل تهران

همانطور که پیش از این اشاره شد، انتخاب پرستار خصوصی در منزل میتواند با کارها و وظایف روتین و مشخصی شروع شود و بسته به تغییر وضعیت بیمار، وظایف و خدمات پرستار خصوصی نیز تغییر کند.

  • در نظر گرفتن توصیه های پزشک معالج بیمار

یکی از اولین مواردی که به رفتار حرفه ای پرستار خصوصی کمک میکند، اهمیت دادن به توصیه های پزشک معالج و همکاری کردن با اوست. همانطور که میدانید ممکن است در بسیاری از موارد توصیه های پزشک با نیازهای بیمار و خواسته های او هماهنگی نداشته باشد. بنابراین یکی از کارهای سختی که پرستار خصوصی باید انجام دهد رفع این مشکلات و در اولویت قرار دادن توصیه های پزشکی میباشد.

  • رعایت رژیم غذایی متناسب با وضعیت بیمار

رعایت رژیم غذایی مختص بیماران و توجه به توصیه ها و راهکارهای پزشکی میتواند یکی دیگر از کارهایی باشد که اغلب بیماران با این موضوع مشکل دارند و سعی بر مخالفت با این مورد دارند.

  • مصرف سر وقت داروها و پایدار نگهداشتن وضعیت بیمار

همانطور که میدانید یکی از آسان ترین و سریع ترین راهکارها برای بهبود یافتن وضعیت بیمار مصرف به موقع دارو در میزان دقیق توصیه شده توسط پزشک میباشد. پرستار خصوصی باید از دارو دادن خود سرانه به بیمار جلوگیری کند چرا که ممکن است با تداخلات دارویی مشکلاتی برای بیمار ایجاد شود که جبران ناپذیر خواهد بود.

  • حمام کردن، رسیدگی به نظافت فردی و تعویض پوشک

بدون شک رسیدگی به نظافت شخص بیمار و حمام کردن میتواند در روحیه و شادابی او تاثیرگذار باشد. در مواردی که مشکلاتی مانند آلزایمر در بیمار تشخیص داده میشود، پوشک کردن میتواند به فرد کمک کند تا آسوده تر باشد. البته که تعویض به موقع پوشک نیز از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار میباشد.

  • هم صحبتی با بیمار و اهمیت دادن به خواسته های شخصی فرد

در بسیاری از موارد ممکن است پرستار خصوصی نه فقط برای رسیدگی به شرایط بیمار، بلکه برای مراقبت و نگهداری مداوم از افراد بیمار استخدام شود. در چنین حالتی به پرستاران افراد سالمند توصیه میشود معاشرت با شخص را از یاد نبرند و به خواسته های افراد سالمند توجه کنند. در اکثر مواقع ممکن است افراد سالمند به مسئله ای اهمیت بدهند که ساده به نظر میرسد اما ذهن او را درگیر میکند، در چنین حالتی کمک کردن به فرد مسن میتواند حس خوبی را به او منتقل کند.

  • رسیدگی به بیمار در شرایط اورژانسی و اضطراری

یکی دیگر از مواردی که دارای اهمیت میباشد، توجه به وضعیت بیمار از طریق دستگاه های کنترل فشار خون و قند خون میباشد. در صورتی که فرد از چنین بیماری هایی رنج میبرد شاید بهتر باشد با پزشک معالج، بستگان و نزدیکان شخص بیمار و یا با مراکز بهداشتی درمانی و اعزام آمبولانس به محل، تماس گرفت. این موارد به ویژگی های رفتاری پرستار و مدیریت فرد در شرایط بحرانی نیز ارتباط پیدا میکند.

پرستار خصوصی در منزل

انواع مراقبت و پرستاری

همانطور که میدانید مراقبت و پرستاری تنها به نگهداری و مواظبت از افراد بیمار محدود نمیشود و ممکن است افراد در شرایط مختلفی از زندگی خود نیاز به دریافت کمک و این دسته از خدمات داشته باشند. با این حال بیشتر از همه افراد بیمار، سالمندان و کودکان دریافت کننده خدمات پرستاری میباشند. در ادامه لیستی از انواع مراقبت ها و تنوع فعالیت های پرستاران ذکر میشود.

  • پرستار بیمارستان

شاید شناخته شده ترین مدل پرستاری که به یاد داریم، پرستارهای بیمارستانی هستند که در بیمارستان به ارائه خدمات بهداشتی درمانی میپردازند. وظایف پرستار بیمارستانی به پایش وضعیت سلامت بیمار، انجام آزمایشات بیمار، رسیدگی به شرایط بیمار بعد از انجام عمل های جراحی و دادن دارو و… تحت نظر پزشک معالج، خلاصه میشود.

  • پرستار منزل

نوع دیگری از پرستاری که با آن بیشتر آشنایی داریم، ارائه خدمات پرستاری به صورت خصوصی در منزل میباشد. در این مرحله پرستار به مواردی همچون نگهداری و مراقبت از افراد کم توان، غذا دادن، رسیدگی به نظافت فرد تحت مراقبت، رعایت توصیه های پزشک معالج و… میپردازد. تفاوت عمده ای که در مورد پرستار منزل و پرستار بیمارستانی وجود دارد، این مورد است که ارائه خدمات پرستار خصوصی در منزل تهران تنها معطوف به افراد بیمار نمیباشد و به افراد سالمند و کودک نیز کمک میشود.

  • پرستار روان درمانی

یکی دیگر از مدل های پرستاری، پرستاران فعال در حوزه روان درمانی هستند که به بیمارانی که دارای مشکلات روحی روانی هستند کمک میکنند. از جمله شاخص هایی که پرستاران روان درمانی باید داشته باشند، صبر و شکیبایی، برقراری ارتباط اجتماعی با سایر افراد است.

انواع دیگری از پرستاری هستند که بسته به نوع و مکانی که در آن فعالیت میکنند موظف به رعایت نکاتی خاص میباشند. برخی دیگر از مدل های پرستاری مانند پرستار مدرسه، پرستار زندان و… ملزم به در نظر گرفتن قوانین و شرایط خاص هستند.

طلوع طب/ پرستار خصوصی

برای رفع چه مشکلات و مراقبت هایی از پرستار خصوصی در منزل تهران میتوان کمک گرفت؟

از آنجایی که شرایط فردی هر کس متفاوت است، نمیتوان دقیقا بر اساس نیازهای فردی شخص اقدام به استخدام پرستار خصوصی در منزل کرد. اما توجه به این نکته اهمیت دارد که پرستار باید دارای یک سری مهارت پایه ای و ابتدایی باشد. در ادامه به مشکلاتی که در صورت مشاهده آنها میتوان از پرستار خصوصی، کمک گرفت، بیان میشوند.

  • افرادی که دارای مشکلات جسمی و یا حرکتی هستند.

ممکن است افرادی به دلیل مشکلات مادرزادی و یا در اثر سکته های مغزی و قلبی دچار مشکلاتی جسمی و حرکتی شده باشند. در چنین صورتی جلسه های کاردرمانی، فیزیوتراپی؛ گفتار درمانی و… میتواند کمک کننده باشد.

  • بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی هستند.

از آنجایی که اهمیت این موضوع بسیار بالا میباشد، شاید لازم باشد تا برای مراقبت از چنین افرادی از یک پرستار شبانه روزی کمک گرفت تا به طور مستمر به وضعیت بیمار نظارت داشته باشد.

  • افرادی که توانایی مراقبت از خود را به تنهایی ندارند.

افراد مسن، کودکان، کسانی که ناتوان هستند ممکن است به تنهایی نتوانند از خود مراقبت کنند. این موضوع به خصوص در کسانی که از بیماری های آلزایمر و… رنج میبرند، اهمیت بیشتری پیدا میکند.

برای استخدام پرستار خصوصی در منزل تهران چطور اقدام کنیم؟

شاید بتوان سخت ترین مرحله را برای استخدام این افراد، پیدا کردن فردی معتمد، امین و توانمند است که بتواند به درستی مسئولیت های سپرده شده را انجام دهد. مجموعه طلوع طب یکی از شناخته شده ترین موسسات در زمینه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به افراد در محیط منزل میباشد که در طی  مراحل مختلفی به کادر درمان و نیروهای خود آموزش لازم در زمینه فعالیت خود را داده است. شما میتوانید جهت مشاوره رایگان و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعزام و دریافت خدمات پرستاری و پزشکی با کارشناسان طلوع طب تماس حاصل نمایید.

برای درخواست اعزام پرستار در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880