پرستار بیمار - طلوع طب

مواردی وجود دارد که فرد مبتلا به بیماری، ترجیح می دهد که به جای ماندن در بیمارستان و مراکز مراقبتی و درمانی، در منزل شخصی خودش تحت درمان و مراقبت قرار بگیرد. مراقبت در منزل مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • با حضور بیمار در منزل روحیه او بهتر خواهد شد و احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهد کرد، زیرا در محیط آشنا و امن منزل شخصی خودش قرار دارد و در محیط غریبی نیست.
  • با وجود تمام تلاش ها برای تمیز نگه داشتن و ضد عفونی کردن محیط های درمانی، باز هم نمی توان این محیط ها را صد در صد از آلودگی پاک کرد، چون این مراکز به صورت دائمی در معرض رفت و آمد افراد مبتلا به بیماری های گوناگون هستند. پس مراقبت از بیمار در منزل از ابتلای او به بیماری های دیگر پیشگیری خواهد کرد.
  • پرستار بیمار در منزل، به صورت اختصاصی بر روی فرد بیمار تمرکز دارد و توجه او به افراد و کارهای دیگر معطوف نخواهد شد. این امر می تواند بر تسریع روند بهبودی بیمار و احساس بهتر او تاثیر مستقیم داشته باشد.
  • این کار حتی می تواند از نظر هزینه نیز به صرفه باشد. چون ممکن است بیمار نیازی به مراقبت شبانه روزی نداشته باشد و برخی از زمان های روز را بتواند با مراقبت اعضای خانواده سپری کند.
  • پرستار بیمار در منزل به علت تمرکز کامل بر یک فرد، به شرایط پیرامون او و عوامل بیرونی موثر بر شرایط بیماری نظارت خواهد کرد و در صورت نیاز آن ها را تغییر خواهد داد و یا از اعضای خانواده برای بهبود آن ها کمک خواهد گرفت.

وظایف پرستار بیمار

وظایف یک پرستار بیمار با توجه به نوع بیماری فرد بیمار و مدت زمانی که نیاز به مراقبت خواهد داشت تعیین می شود. اما به صورت کلی یک پرستار بیمار یک سری وظایف دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • نظارت بر زمانبندی مصرف داروهای بیمار و رعایت آن
  • چک کردن وضیعت بیمار در طول روز و توجه به نوسان حالات جسمی و روحی او
  • انجام تزریق سرم و آمپول در صورت نیاز
  • انجام پانسمان و مراقبت از زخم و جراحت
  • انجام مراقبت های بعد از جراحی ( اگر بیمار مورد جراحی قرار گرفته باشد)
  • انجام فیزیوتراپی و کمک به حرکت فرد بیمار

این موارد به صورت عمومی از لزوم مراقبت از بیمار هستند. اما در صورتی که فرد بیمار دارای بیماری خاصی باشد که نیاز به مراقبت های تخصصی داشته باشد، پرستار علاوه بر این موارد نیاز دارد که در زمینه مراقبت و کمک به بهبود آن بیماری خاص هم، تخصص داشته باشد، تا بتواند به درستی از بیمار مراقبت کند.

پرستار بیمار آلزایمری

بیماری های مختلفی وجود دارند که در صورت ابتلا به آن ها، بیمار نیاز به مراقبت و بستری خواهد داشت. این مراقبت ها می تواند به شکل قابل درمان و موقتی باشند، که در صورت مراقبت و طی دوره درمان و نقاهت به طور کامل بهبود پیدا کنند و نیاز به مراقبت مرتفع شود. بیماری های دیگری به شکلی هستند که رفته رفته و با گذر زمان امکان بدتر شدن آن ها وجود دارد و در واقع دائمی هستند، به شکلی که بیمار ممکن است تا آخر عمر با این بیماری دست به گریبان باشد و برای گذراندن زندگی همراه با بیماری به مراقبت تخصصی یک پرستار نیاز داشته باشد.

بیماری آلزایمر یکی از این بیماری هاست که به مرور زمان بهبود نمی یابد و بیمار نیاز به دریافت مراقبت دائمی پرستار خواهد داشت. بیماری آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که به مرور زمان به حافظه کوتاه مدت و بلند مدت افراد صدمه خواهد زد، به شکلی که فرد بیمار به مرور نیاز به مراقبت دائمی خواهد داشت، چون فراموشی زندگی را برای او سخت خواهد کرد. پرستار بیمار آلزایمری در زمینه مراقبت از بیماران مبتلا به این عارضه تخصص دارد و می تواند به درستی از فرد بیمار مراقبت کند.

وظایف پرستار بیمار آلزایمری

پرستاران متخصص در این زمینه یک سری وظایفی دارند که باید به آن ها عمل کنند، تا شرایط را برای بیمار آلزایمری بهتر و راحت تر کنند. در ادامه به بررسی این وظایف می پردازیم.

  • پرستار باید محیط منزل را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد، تا وسایل و قسمت های خطرناک و آسیب زای منزل را برای فرد بیمار ایمن کند.
  • باید به داروها و شرایط سلامت جسمی بیمار توجه داشته باشد و در زمان های مشخص داروهای مورد نیاز را به او برساند و وضیعت سلامتی او را چک کند.
  • پرستار نیاز دارد پرونده های پزشکی بیمار را به صورت کامل مطالعه کند و از وضیعت ابتلای او به بیماری خاص اطلاع داشته باشد.
  • به بیمار در انجام وظایف روزانه کمک کند و او را همراهی کند.
  • به غذاهای فرد بیمار توجه کند و سلامت آن ها را در نظر داشته باشد.
  • با افراد خانواده او گفتگو داشته باشد تا بتواند آن ها را با شرایط آشنا کند و در صورت نیاز برای نگهداری و مراقبت از آن ها کمک بگیرد.

هرکدام از بیماری های خاص نیاز به دریافت توجه، درمان و مراقبت های مخصوص به خود هستند به همین علت، دریافت خدمات پرستاری تخصصی برای بیمار شما یکی از مهم ترین نکات است.

17 ویژگی که یک پرستار بیمار باید داشته باشد:

پرستاری، یکی از حرفه های سخت و در عین حال لذت بخش است. یک پرستار بیمار خوب باید ویژگی هایی داشته باشد که به او کمک کند، به بیماران خود بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهد. در اینجا به برخی ویژگی هایی که از یک پرستار بیمار خوب انتظار می رود داشته باشد، اشاره می کنیم.

ویژگی شماره 1: همدلی

همدلی، توانایی احساس کردن چیزی است که شخص دیگری از دیدگاه خود تجربه می کند. برای پرستاران، این بدان معناست که خود را به جای بیمارانشان بگذارند و تلاش کنند بفهمند که آنها چگونه مسائلی را که در اطرافشان می گذرد درک می کنند. اگر یک پرستار در اوج کار برای اطمینان دادن به بیمار از اینکه کمک در راه است، لحظه ای توقف کند، کل تجربه بیمار از مراقبت های بهداشتی تغییر می کند و اعتماد ارزشمندی بین پرستار و بیمار ایجاد می شود. پرستاران با افراد آسیب پذیر با پیشینه های مختلف کار می کنند. برای اینکه پرستاران نیازهای بیمار خود را به دقت پیش بینی کنند و پاسخ های عاطفی آنها را به مراقبت درک کنند، وجود احساس قوی همدلی حیاتی است. همه افراد با ظرفیت قوی برای همدلی با دیگران به دنیا نمی آیند، اما همدلی، یک مهارت قابل یادگیری است.

ویژگی شماره 2: ثبات عاطفی

شغل یک پرستار بیمار از نظر ذهنی سخت است و هر روز می تواند با خود، طیف وسیعی از احساسات قدرتمند از جمله شادی، شگفتی، غم و ناامیدی را به همراه داشته باشد. موقعیت‌های سخت زیادی در یک روز کاری برای یک پرستار وجود دارند، اما برای مدیریت مؤثر نیازهای همکاران، بیماران و اعضای خانواده ‌شان، حفظ آرامش در هنگام مواجهه با تجربیات ناراحت ‌کننده ضروری است. این فقط به این معنی است که برای این که پرستاران به مردم مراقبت و حمایت روانی مورد نیاز خود را ارائه دهند، باید بتوانند پاسخ های خود را کنترل کنند تا بتوانند روی وظایفی که در دست دارند، تمرکز کنند. تحقیقات نشان می دهد که پرستاران با ثبات عاطفی بهتر می توانند بیشتر تمرکز کرده، مشکلات را حل کنند و بیماران خود را ایمن نگه دارند. مانند همدلی، ثبات عاطفی نیز مهارتی است که می توان آموخت، اما یادگیری آن، زمان می برد و پرستاران باید در این راه صبور باشند. ایجاد تعادل بین دیدگاه‌ ها و حفظ خونسردی از جمله رویکردهای مؤثری است که می‌تواند به ایجاد ثبات عاطفی کمک کند.

ویژگی شماره 3: مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی درجه یک، از مهمترین ویژگی های پرستاران است. پرستاران به عنوان رابط بین بیماران، پزشکان و اعضای خانواده، هرگز جمع آوری و انتقال داده های حیاتی را متوقف نمی کنند. اشتباهات در رونویسی دستورات دارو، از دست دادن اطلاعات مربوط به مدارک ترخیص از بیمارستان و آلرژی های تهدید کننده زندگی که در نمودار بیمار ذکر نشده اند، اشتباهات پزشکی رایجی هستند که به عدم وجود مهارت های ارتباطی نسبت داده می شوند. در شرایط خاص، این نوع خطاها می توانند صدمات قابل توجهی ایجاد کنند. برای برقراری ارتباط واضح و روشن، پرستاران باید در خواندن، نوشتن و ارائه اطلاعات به صورت شفاهی به دیگران راحت باشند. ارتباطات همچنین یک ابزار درمانی است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از آن برای ایجاد روابط بین فردی با بیماران خود استفاده می کنند. از طریق تکنیک‌ های اثبات ‌شده کلامی و غیرکلامی، ارتباطات درمانی به پرستاران کمک می‌کند تا بیماران احساس آرامش بیشتری کنند و مایل باشند نگرانی‌های خود را با پرستار به اشتراک بگذارند. هنگامی که گفتگو در یک رابطه حرفه ای آزادانه جریان می یابد، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بهتر می توانند کار خود را انجام دهند و نتایج برای بیماران بهبود می یابد. به عنوان مثال، کمبود اطلاعات در مورد یک بیماری، می تواند منبع اصلی ترس و اضطراب برای بیماران باشد. آنها ممکن است در این شرایط تصمیمات دشوار را به تعویق بیندازند یا تصمیم بگیرند که مراقبت را به طور کامل کنار بگذارند تا اینکه با پرسیدن سؤالاتی که فکر می‌کنند آنها را ناآگاه یا بی‌هوش به نظر می‌رسانند، شرمنده شوند. با به اشتراک گذاری فعالانه اطلاعات به جای انتظار برای پرسیدن، پرستاران به بیماران فرصتی می دهند تا در مورد آنچه آنها را آزار می دهد صحبت کنند، به آنها کمک می کنند احساس راحتی بیشتری داشته باشند و حس اعتماد ایجاد کنند. شکستن موانعی که ارتباط مؤثر بین پرستار و بیمار را مسدود می کند و استفاده از تکنیک های درمانی برای تقویت گفتگو با بیماران و اعضای خانواده، از جمله مهارت های ارتباطی است که پرستاران هر روز از آن استفاده می کنند.

طلوع طب/ پرستار بیمار

ویژگی شماره 4: میل به یادگیری

پرستاری نیاز به داشتن یک مجوز حرفه ای دارد زیرا مراقبت از دیگران در زمانی که زندگی در خطر است نیاز به مهارت های بالینی اثبات شده دارد. وقتی پرستاران از مدرسه حرفه ای فارغ التحصیل می شوند، انتظار نمی رود که همه چیز را بدانند. به این دلیل که انتظار نمی رود آنها بتوانند در شرایط پیچیده بر اساس شواهد و دستورالعمل های از پیش تعیین شده، بهترین عملکرد را نشان دهند و تصمیمات کاملا درستی بگیرند. مراقبت های بهداشتی به طور مداوم در حال تکامل است و در حالی که برنامه های پرستاری تمام مهارت های بالینی لازم را آموزش می دهند، اکثر فارغ التحصیلان برای رسیدن به صلاحیت کامل به تمرین و آموزش مداوم نیاز دارند، به ویژه در زمینه های تخصصی مانند مراقبت های ویژه، طب اورژانس و درمان تزریقی. با در نظر گرفتن این موضوع، کارفرمایان به فارغ‌التحصیلان جدید فرصت‌های نظارتی فراوانی برای یادگیری از پرستاران با تجربه یا از طریق برنامه‌های آموزشی و مربیگری می‌دهند. پرستاران، همیشه مسئول ارزیابی تخصص خود هستند و بدون پشتیبانی یا آموزش اضافی، وظایفی را که فراتر از توانایی‌هایشان است انجام نمی‌دهند. برای اینکه کسی پرستاری باشد که می‌خواهد از بیمار یا مجروح مراقبت کند، مستلزم تعهد به یادگیری مادام‌العمر و انگیزه برای حفظ پیشرفت‌ در این زمینه است.

ویژگی شماره 5: تفکر انتقادی

تفکر انتقادی توانایی ارزیابی حقایق و رسیدن به نتایج منطقی به صورت عینی است. داشتن تفکر انتقادی، یک روش منضبط و خودگردان برای نگاه کردن به چیزها است که به پرستاران اجازه می دهد داده ها را تفسیر کنند، نیازهای بیمار را اولویت بندی کنند و مسائل بالینی دشوار را سریع و دقیق عیب یابی کنند. برای مثال، در طول تریاژ، پرستار بیمار از نتایج تشخیصی معمولی استفاده می‌کند تا مشخص کند که آیا بیمار مبتلا به درد قفسه سینه می‌تواند صبر کند یا خیر، زیرا احتمالاً دچار سوء هاضمه است، نه حمله قلبی. پرستاران ممکن است بتوانند زخم‌ها را در چند ثانیه پانسمان کنند، اما بدون توانایی فکر کردن سریع، موقعیت‌های پرفشار استرس ‌زا خواهند بود.

ویژگی شماره 6: ذهن باز

پرستار، بیماران مختلفی را از هر طبقه ای از جامعه می بیند. برخی از افراد، تجربیات بسیار متفاوتی در زندگی خود داشته اند که بر تفکر و رفتار آنها تأثیر گذاشته است، در حالی که برخی دیگر ممکن است نظرات غیرمتعارفی در مورد مراقبت های بهداشتی داشته باشند که پذیرش آن برای پرستاران دشوار است. بیماری که به دلیل اعتقادات مذهبی خود از تزریق خون خودداری می کند، والدینی که به دلیل نگرانی های ایمنی کودک را واکسینه نمی کنند و یک مشتری بیمار لاعلاج که تصمیم می گیرد از درمان موثر چشم پوشی کند، همگی چالش های عاطفی و منحصر به فردی دارند. پرستاران، باید به اصل استقلال فردی و حق بیمار برای اتخاذ تصمیمات بهداشتی خود، اهمیت دهند.

ویژگی شماره 7: تطبیق پذیری

داشتن یک شغل در حوزه مراقبت های بهداشتی ممکن است نیاز به کار در تعطیلات آخر هفته، اغلب بدون اطلاع قبلی و اضافه کاری داشته باشد. تعادل بین کار و زندگی به طور فزاینده ای برای افراد مهم است و برای مدیریت استرس ضروری است، اما حقیقت این است که گاهی موارد اضطراری اتفاق می افتد و انعطاف ‌پذیری یکی از مهم ترین ویژگی ‌هایی است که پرستار بیمار باید ارائه دهد.

ویژگی شماره 8: احترام

احترام گذاشتن ممکن است یکی از اولین ویژگی‌های مهمی نباشد که هنگام در نظر گرفتن اینکه چه چیزی یک پرستار بیمار خوب را می‌سازد، به ذهن خطور می‌کند، اما در واقع بسیار با اهمیت است. البته احترام گذاشتن به بیماران یک ادب حرفه ای است که باید به همه، صرف نظر از نگرش و رفتارشان تعمیم داده شود. دنیا پر از شخصیت های مختلف و گاه چالش برانگیز است و زمانی که افراد وارد سیستم مراقبت های بهداشتی می شوند، حتی مهربان ترین افراد نیز به طور استثنایی آسیب پذیر می شوند و فقدان یک رابطه شخصی می تواند آنها را بر اساس چیزی بیش از ترس به سرزنش بکشاند. برای پرستاران، احترام مرزی است که یک رابطه درمانی را مشخص می کند و مراقبت از هر بیمار را ممکن می سازد.

ویژگی شماره 9: انعطاف پذیری

برای پرستاران، چیزی به عنوان یک روز معمولی ​​وجود ندارد. هیجان یادگیری مهارت های جدید و انجام مداوم کارهای مختلف بخشی از جذابیت پرستاری به عنوان یک شغل است و انعطاف پذیری را به یکی از ویژگی های برتر هر پرستار بیمار خوب تبدیل می کند. پرستاران زمانی که چالش ها ظاهر می شود، نیاز به توانایی سازگاری با شرایط را دارند. انعطاف پذیری مشخصه ای است که به پرستاران کمک می کند تا با تغییرات مراقبت های بهداشتی به طور کلی سازگار شوند. به عنوان مثال، قبل از اینکه آگاهی از خطرات پاتوژن های منتقل شده از طریق خون افزایش یابد، استفاده منظم از دستکش هنگام کار با مایعات بدن غیر معمول بود، اما در عرض چند سال تقریباً اجباری شد. امروزه، پیشرفت های تکنولوژیکی باعث می شود که چشم انداز پزشکی به طور مداوم تغییر کند، زیرا نوآوری ها با سرعت سرسام آوری معرفی می شوند. انعطاف پذیر بودن به پرستاران کمک می کند تا با استرس کمتری با این نوع تغییرات سازگار شوند.

پرستار بیمار/ طلوع طب

ویژگی شماره 10: استقامت فیزیکی

پرستار بیمار بودن مستلزم توانایی خم شدن، چرخش، چرخاندن، بلند کردن و ایستادن منظم، گاهی اوقات برای مدت زمان طولانی است. مراکز مراقبت‌های بهداشتی آموزش و تجهیزاتی را ارائه می‌کنند تا این کارها را کمتر کند اما در حالی که صدمات پرهزینه پرستاران را کاهش می‌دهد و ایمنی بیمار را بهبود می‌بخشد، بسیاری از نیازهای فیزیکی 12 ساعت در روز را کاهش نمی‌دهد. نقش‌هایی برای پرستاران وجود دارد که نسبت به سایرین به فعالیت بدنی شدید کمتری نیاز دارند، اما برای موفقیت و توانایی پاسخ‌ گویی مؤثر به شرایط اضطراری در محیط‌ های سریع، داشتن استقامت فیزیکی کمک شایانی می‌کند.

ویژگی شماره 11: قاطعیت

قاطعیت توانایی فرد برای بیان افکار و احساسات خود و اصرار برای احترام به آنهاست. قاطع بودن یک راه صادقانه و صریح برای برقراری ارتباط است که به فرد اجازه می‌دهد تا بدون پرخاشگری یا تجاوز به حقوق دیگران، از نیازهای خود دفاع کند. پرخاشگری و قاطعیت اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. تفاوت اساسی بین این دو این است که قاطعیت مبتنی بر احترام متقابل است و به دنبال راه‌حل‌هایی است که منصفانه هستند، در حالی که پرخاشگری، رفتاری است که می‌خواهد به ضرر دیگران برنده شود. افراد منفعل در انتقال نیازهای خود به دیگران مشکلاتی دارند. آنها تمایل دارند از اختلاف نظر اجتناب کنند و با جمعیت همراه شوند، اما با گذشت زمان، این می تواند منجر به عصبانیت، رنجش و ناامیدی شخصی شود. به عنوان حامیان بیمار، قاطعیت کاری است که پرستاران نه تنها باید برای خود، بلکه از جانب بیماران نیز انجام دهند. قاطعیت می تواند در مواردی منجر به ایجاد احساس ناراحتی شود، اما مزایای ملموسی دارد. باعث افزایش عزت نفس و جلب احترام دیگران می شود. افرادی که آزادند تا صادقانه درباره افکار خود صحبت کنند، احساس آرامش بیشتری می‌کنند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند و با همکاری بیشتری با سایرین کار می‌کنند و هم روابط بین فردی و هم در نهایت مراقبت از بیمار را بهبود می‌بخشند. قاطعیت مانند سایر تکنیک های ارتباط درمانی، نیاز به تمرین دارد، اما هرکسی که بخواهد سبک ارتباطی خود را تغییر دهد، می تواند یاد بگیرد که خود را به طور موثرتر و با اعتماد به نفس خواسته خود را بیان کند.

ویژگی شماره 12: رازداری

امروزه، اطلاعات پزشکی فقط در صورت لزوم و با رضایت ممکن است بین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی رد و بدل شود. برای پرستاران، این بدان معنی است که آنها نمی توانند اطلاعات شخصی بیمار را با همکارانی که در این پرونده دخیل نیستند و در میان بگذارند. از پرستاران انتظار می رود که در رسیدگی به داده های پزشکی نهایت احتیاط را داشته باشند.

ویژگی شماره 13: قابل اطمینان بودن

قابل اطمینان بودن، به معنای انجام مداوم آنچه مورد انتظار است و انجام آن به خوبی است. وظایف پرستار بیمار به ندرت اختیاری هستند و معمولا نمی توان آنها را به بعد موکول کرد. پرستار بیماری که بعد از شیفت کاری خود، آماده رفتن برای ملاقات با معلم فرزندش است، ممکن است در صورت بروز یک مورد اورژانسی برای بیمار مجبور شود کار خود را به تعویق بیندازد. خوشبختانه، با استفاده مؤثر از تعطیلات و سایر اوقات مرخصی با حقوق می‌توان به تعادل بین کار و زندگی دست یافت.

ویژگی شماره 14: مهارت های سازماندهی

سازماندهی یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌های پرستاران است و چندین مهارت کلیدی از جمله توانایی اولویت ‌بندی و تخصص برای مدیریت موثر زمان را در بر می‌گیرد.

توانایی اولویت بندی

همه چیز در مراقبت های بهداشتی مشمول اولویت بندی است، اما از آنجایی که مسائل به طور مداوم در حال تغییر هستند، پرستاران باید وظایف خود را در ابتدای شیفت خود اولویت بندی کنند و با تغییر شرایط، آنها را در طول روز دوباره یا چند باره اولویت بندی کنند. فرآیند اولویت بندی چگونگی و زمان دریافت مراقبت از بیماران بر اساس شدت بیماری، یک مفهوم مهم در پزشکی است و شاید حیاتی ترین نقش یک پرستار بیمار باشد.

مهارت های مدیریت زمان

همه چیز در مراقبت های بهداشتی به زمان حساس است. برای مثال، دادن دارو بخش بزرگی از مسئولیت‌ها و مقررات بیشتر پرستاران است که به شدت وابسته به زمان مناسب است. دوزهای داده شده زودهنگام یا دیر می توانند روند بهبود بیماری را به تاخیر بیندازند و به طور قابل توجهی بر نتایج تأثیر بگذارند. بیماران باید به موقع تغذیه شوند، شسته شوند و به دستشویی منتقل شوند، در حالی که هر لحظه ممکن است شرایط اضطراری ایجاد شود. پرستار بیمار با برنامه‌ ریزی، اولویت ‌بندی و استفاده حداکثری از هر دقیقه، همه آن را به نتیجه می‌رساند. مدیریت این کار آسان نیست، اما مدیریت عاقلانه زمان باعث می‌شود یک روز پرمشغله، به خوبی پیش برود و به کاهش استرس کمک کند.

پرستار بیمار

ویژگی شماره 15: شفقت

شفقت با همدلی شروع می شود، اما چیزی فراتر از درک درد و رنج کسی است. شفقت، تمایل به انجام کاری در مورد درد سایرین است. شفقت در زندگی افراد نیازمند به عنوان سنگ بنای پرستاری محسوب می شود. بیماران، پرستاران دلسوز را چگونه توصیف می کنند؟ کلماتی مانند مهربان، مهربان و دلسوز در صدر فهرست قرار دارند، اما بیشتر آنها شفقت را با انجام کارهای کوچکی که از پرستار بیمار انتظار ندارند که به عنوان بخشی از ارائه مراقبت های پزشکی انجام دهد، برابر می دانند. شفقت به چه شکل است؟ برای مثال، کمک به زنی که ناراحت است از اینکه نمی تواند به علت ضعف زیاد موهایش را قبل از آمدن بازدید کنندگان شانه بزند. شفقت برای افراد مختلف، معنی های متفاوتی دارد و ماموریت پرستاران، این است که آن معانی را کشف کرده و بر اساس آنها عمل کنند.

ویژگی شماره 16: اخلاق

احساس قوی سره و ناسره که به پرستاران کمک می‌کند تا با چالش‌ها کار کنند و به آن‌ها یک قطب‌نمای اخلاقی می‌دهد تا به طور مداوم تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند که به نفع بیمار است.

ویژگی شماره 17: توانایی مراقبت از خود

پرستاری حرفه ای است که به مراقبت از دیگران اختصاص یافته است و می تواند از نظر جسمی، عاطفی و ذهنی سخت باشد. شیفت های طولانی، روزهای پرمشغله و کنار آمدن با بیماری و مرگ، همگی استرس زا هستند. انتظار می ‌رود پرستاران طیف وسیعی از نیازهای بیمار را برآورده کنند و در عین حال تمرکز و توجه خود را حفظ کنند. تأکید بر برآورده کردن نیازهای دیگران، باعث می شود در بسیاری از موارد، نیازهای پرستار بیمار فراموش شوند. مراقبت از بدن، ذهن و روح و به طور کلی، برآوردن نیازهای پرستار بیمار به آنها کمک می کند تا بهتر از دیگران مراقبت کنند.

خلاصه و جمع بندی

در این مقاله به ویژگی‌هایی که یک پرستار بیمار خوب از آن ها برخوردار است، اشاره شد. این ویژگی ها را می‌توان آموخت و پرورش داد. مجموعه طلوع طب، با استخدام پرستار بیمار مناسب، آماده خدمت رسانی به بیماران است. برای اطلاع از شرایط و هزینه ها و استفاده از خدمات پرستار بیمار، لطفا با مجموعه طلوع طب تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوید.

برای درخواست اعزام پرستار در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880