پرستار کودک در منزل تهران - طلوع طب

یکی از سخت ترین مشکلاتی که میتواند در خصوص مراقبت و نگهداری از فرزند نگران کننده و چالش برانگیز باشد، انتخاب پرستار کودک است. این موضوع به خصوص در انتخاب و استخدام پرستار کودک در منزل، اهمیت بیشتری پیدا کرده و انتخاب را سخت تر میکند. چرا که پرستار را به حریم شخصی و کانون گرم خانه ی خود دعوت میکنید و این موضوع میتواند برای کسانی که برای فضای شخصی خود احترام قائلند، کمی اذیت کننده باشد. در ادامه به معرفی پرستار کودک در منزل تهران و ویژگی ها و خصوصیاتی که یک پرستار کودک باید داشته باشد، اشاره میشود.

اهمیت استخدام پرستار کودک در منزل تهران

این روزها که شاغل شدن زنان به یک موضوع عادی تبدیل شده است و زنان در کنار مردان به انجام امور و کار در خارج از منزل مشغول هستند، یکی از مواردی که مطرح میشود نگهداری و مراقبت از فرزند است. همانطور که میدانید مراقبت و پرستاری از کودک به تنهایی یک شغل تمام وقت محسوب شده و برای والدینی که شاغل هستند، نیازمند داشتن انرژی و زمان مضاعف است. بسیاری از والدین به خصوص مادران، این روزها به دلایل مختلفی همچون پیشرفت در حرفه و زندگی کاری خود، با به دنیا آوردن فرزند نمیخواهند دست به متوقف کردن و خارج شدن از حرفه خود بزنند. اگرچه که این یک تصمیم شخصی بوده و به دلایل متعددی میتواند مرتبط باشد، اما در چنین حالتی استخدام پرستار کودک در منزل تهران میتواند یکی از راه حل های منطقی باشد. این موضوع میتواند هم به نگهداری و پرستاری از کودک با بالاترین کیفیت و هم رسیدگی به دیگران امورات زندگی و شخصی والدین منجر شود.

پرستار کودک/ طلوع طب

ویژگی هایی که در مورد یک پرستار کودک در منزل تهران باید در نظر گرفت؟

  • شاید اولین ویژگی معتمد بودن و اطمینان داشتن از پرستار است چرا که وارد فضای زندگی شده و بر خلاف موسسات و مهدکودک ها، با اعزام پرستار به منزل، مراقبت و نگهداری از کودک صورت میگیرد.
  • یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد، دانش شخصی پرستار در خصوص کمک های اولیه و امدادی، مراقبت های کودک در سنین مختلف، دانش در مورد رژیم غذایی کودکان و خردسالان، پرس و جو از خانواده هایی که در گذشته پرستار با آنها همکاری داشته است میتواند به والد کمک کند که در انتخاب پرستار بهتر عمل کنند.
  • نزدیک بودن منزل پرستار به محل زندگی خانواده کودک، یکی دیگر از مواردیست که در خصوص اعزام و استخدام پرستار کودک شبانه روزی، تمام وقت و یا پاره وقت اهمیت پیدا میکند. به طور مثال اگر میخواهید پرستار در زمان مشخصی در منزل شما حضور پیدا کند نزدیک بودن منزل و یا وقت شناس بودن او، اهمیت بالایی پیدا میکند.
  • رعایت نکات بهداشتی و نظافت فردی، واکسینه شدن و نداشتن بیماری های واگیردار مانند آنفولانزا و یا کووید 19 یکی دیگر از ویژگی هاییست که پرستار کودک در منزل تهران باید به آنها پایبند باشد.
  • صبور بودن، شکیبایی، مهربان بودن و علاقمند بودن به ارتباط با کودکان میتواند یکی دیگر از ویژگی های پرستار کودک باشد و فرد منتخب باید نسبت به اشتباهات کودک و آموزش های مداوم کودک علاقمند باشد و در این خصوص به طور مستمر پیگیری کند. از طرفی دیگر از آنجایی که رشد شخصیتی فرد از سنین کودکی آغاز میشود، آموزش در زمینه های مختلف و توجه به نیازهای ابتدایی کودک و شناسایی علائم و اختلالات و بیماری در کودکان، از جمله ویژگی های یک پرستار کودک خوب و با تجربه میباشد.
  • در صورتی که کودک از شرایط ویژه ای برخوردار است و یا داروی خاصی مصرف میکند، اهمیت به آنها و آگاهی از این شرایط و کمک به کودک در شرایط ویژه و استثنایی میتواند یکی از بهترین خصوصیات یک پرستار کودک دلسوز باشد. از طرفی دیگر پرستار کودک در منزل تهران باید با مشکلات و ویژگی های خلق و خوی کودک آشنا بوده و متناسب با آنها با کودک برخورد داشته باشد.

 استخدام پرستار کودک در منزل میتواند چه مزیت هایی داشته باشد؟

این روزها انتخاب و استخدام پرستار کودک میتواند بار زیادی از مسئولیت های مراقبت و نگهداری از کودک را از دوش والدین کودک بردارد و باعث شود به نیازهای شخصی خود بیشتر رسیدگی کنید و در نهایت خانواده ی شادتری داشته باشید، در ادامه به شرح مزایای استخدام پرستار کودک در منزل تهران پرداخته شده است:

  • ارائه خدمات در منزل

همانطور که اشاره شد در استخدام و اعزام پرستار کودک در منزل، پرستار به منزل آمده و در فضای امن خانه به نگهداری و مراقبت از کودک میپردازد. این موضوع به خصوص در نگهداری از کودکانی که دارای شرایط خاصی همچون مشکلات حرکتی و جسمی هستند و یا از بیماری های خاصی همچون اوتیسم رنج میبرند، میتواند کمک کننده باشد و نیازی به حرکت و انتقال کودک تا محل مورد نظر نباشد. از طرفی دیگر به والدین این فرصت را میدهد که بدون اینکه نگرانی هایی از بابت همراهی فرزندشان تا محل مراقبتی مانند مهدکودک داشته باشند، در کمال آرامش به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند.

  • رسیدگی به کارهای شخصی و باز نماندن از فعالیت های حرفه ای والدین

استخدام پرستار کودک در منزل تهران میتواند تاثیر مستقیم و مثبتی در بهبود روابط والدین و فرزندشان شود، چرا که با انجام امور نگهداری و مراقبتی توسط پرستار، فرصت مناسبی در اختیار والدین قرار دارد که به مسائل شخصی خود پرداخته و زمان مفیدی را که به ارتباط با کودک خود میپردازند، به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و ارتباط مفید و موثری شکل بگیرد.

  • انجام امور نظافت و آشپزی توسط پرستار طبق قرارداد

اگر طبق قراردادی که منعقد شده است، پرستار کودک در منزل وظیفه آشپزی و نظافت منزل را نیز به عهده داشته باشد، والدین فرصت این را دارند در کنار فرزند خود به دورکاری بپردازند و دغدغه هایی همچون نظافت یا غذا پختن را تجربه نکنند.

پرستار کودک در منزل تهران

در چه مواردی میتوان از پرستار کودک در منزل کمک گرفت؟

همانطور که اشاره شد استخدام فردی برای مراقبت و نگهداری از کودک، میتواند به صورت دائم، پاره وقت و یا شبانه روزی باشد و در این خصوص والدین کودک تصمیم گیری میکنند در چه زمانی پرستار کودک استخدام کنند. در ادامه به شرح برخی از مهمترین موارد اشاره میشود.

  • ممکن است تنها در برخی از روزهای سال در شرایط خاصی مانند مسافرت و مهمانی، نیاز باشد تا فردی از کودک دلبند شما در منزل خودتان، مراقبت کند.
  • حتما میدانید که نگهداری از کودک میتواند یکی از سخت ترین کارهای ممکن باشد، به خصوص مراقبت از نوزاد به دلیل مراقبت شبانه روزی میتواند بسیار وقت گیر و طاقت فرسا باشد. به همین دلیل ممکن است والدین کودک تنها برای چند روز جهت رفع خستگی، نیاز به استخدام پرستار کودک در منزل داشته باشند.
  • اگر والدین کودک و یا نزدیکان شما در بیمارستان بستری هستند، ممکن است نیاز به مراقبت از کودک احساس شود.
  • اگر پدر و مادری شاغل هستید و به دلایل مختلف نمیخواهید به صورت شبانه روزی شخصی را برای مراقبت از فرزند خود استخدام کنید، میتوانید تنها برای ساعات مشخصی نسبت به استخدام پرستار کودک اقدام کنید.
  • شما میتوانید در صورت نیاز و طبق توافق دو طرف، از پرستار کودک خود بخواهید تا در مسافرت یا میهمانی به همراه شما آمده و از کودک دلبند شما مراقبت و نگهداری کند.

وظایفی که از پرستار کودک انتظار میرود؟

شاید در نگاه اول وظیفه ی پرستار کودک تنها به مراقبت و نگهداری، غذا دادن، نظافت شخصی کودک خلاصه شود. اما شرایط استخدام پرستار متفاوت بوده و بسته به سن کودک شما و وظایف محول شده به او، متفاوت میباشد.

به طور مثال در نگهداری از نوزادان، توجه به مسائل مراقبتی، شیر دادن به موقع، شستشوی بطری شیر و استرلیزه کردن آن و تعویض پوشک در اولویت است. در صورتی که در نگهداری و مراقبت از کودکان خردسال موضوع رعایت رژیم غذایی، تغذیه سالم، بازی کردن و آموزش مسائل ابتدایی میتوانند اهمیت بالاتری داشته باشند.

از طرفی دیگر بسته به نوع قرارداد و توافق دو طرف، ممکن است مسئولیت هایی مانند آشپزی، نظافت منزل و… نیز به وظایف پرستار کودک اضافه شود که در چنین حالتی میتواند هزینه دریافتی پرستار را افزایش دهد.

طلوع طب/ پرستار کودک

قیمت پرستار کودک در منزل تهران

اگر میخواهید برای مراقبت و نگهداری از کودک دلبندتان، پرستار کودک در منزل استخدام کنید، توجه به سابقه کیفری فرد مورد نظر، برقراری ارتباط با خانواده هایی که پرستار قبل از شما با آنها کار کرده است، توانایی های فردی پرستار و اطلاعات او در زمینه نگهداری و مراقبت از کودک، همچنین وظایفی که پرستار به عهده میگیرد، همگی میتوانند در هزینه استخدام و حقوق دریافتی پرستار تاثیرگذار باشد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا اطلاعاتی کلی در مورد ویژگی ها و مزیت های استخدام پرستار کودک، معرفی شدند. بعد از آن به وظایف پرستار کودک و هزینه استخدام این افراد اشاره شد. مجموعه طلوع طب یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه خدمات مراقبت و پرستاری از کودکان و سالمندان، ارائه خدمات پزشکی و… در منزل میباشد، شما میتوانید بر اساس نیاز شخصی خود نسبت به استخدام پرستار کودک به منزل در تمامی نقاط تهران و ایران اقدام کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان در این زمینه با مجموعه طلوع طب، تماس بگیرید.

برای درخواست اعزام پرستار کودک فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880