پرستار بچه - طلوع طب

شاید بتوان گفت یکی از حساس ترین مشاغلی که به طور مستقیم با کودکان سر و کار دارد و میتواند در خلق و خوی کودک و آینده آن تاثیر گذار باشد، پرستار بچه یا کودک است. بر کسی پوشیده نیست که استخدام پرستار مجرب میتواند به رشد شخصیت کودک شما کمک شایانی کند، اما اگر انتخاب درستی نیز صورت نگیرد میتواند عواقب زیادی داشته باشد. در ادامه به شرح ویژگی ها و خصوصیات یک پرستار بچه مناسب و با تجربه میپردازیم و به مزایای استخدام این افراد اشاره میکنیم، پس با ما همراه باشید.

تفاوت های مادریار، کودکیار و پرستار کودک

اگر شما هم به عنوان والدین کودک به دنبال استخدام فردی برای مراقبت و نگهداری از فرزندتان هستید، توصیه میشود در اولین قدم به شناسایی تفاوت افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند، بپردازید و پس از آن تصمیم گیری کنید که کدام یک از این افراد میتوانند در انجام کارهای مورد نظر به شما کمک کنند.

  • مادریار فردی است که تجربه مادر شدن داشته و به کمک مادر می آید، این افراد به روند رشد کودک آشنایی داشته و میتوانند علاوه بر مراقبت از کودک به مواردی همچون نظافت منزل، کمک کردن به کودک در طول سالهای ابتدایی زندگی و… مشغول شود.
  • کودکیار یکی دیگر افرادیست که میتواند در سالهای ابتدایی زندگی به مراقبت، غذا دادن، نظافت و بازی کردن و آموزش های ابتدایی به کودک کمک کند. این افراد میتوانند در مهد کودک و یا منزل به انجام امور محول شده بپردازند و به خانواده کمک کنند.
  • پرستار کودک یکی دیگر از افرادیست که باید علاوه بر آشنایی با خلق و خوی نوزادان و کودک، آموزش های ابتدایی در زمینه مراقبت و کمک های اولیه در شرایط بحرانی را دیده باشند و به انجام امور و وظایفی همچون مراقبت، تعویض پوشک، غذا دادن، بازی کردن و انجام کارهای منزل و… بپردازد.

به طور کلی زمانی که صحبت از استخدام پرستار کودک میشود به این نکته توجه نمیشود که پرستار کودک دانشی ابتدایی در مورد شرایط خاص و رویارویی با بیماری های کودک را دارد، اما دسته ای دیگر از افراد که تحت عنوان مراقب کودک استخدام میشوند، دانشی در زمینه بیماری های کودکان و نحوه حل این مسائل را نخواهند داشت.

پرستار بچه

خصوصیات یک پرستار بچه مجرب

همانطور که اشاره شد، پرستار بچه با تجربه و متخصص میتواند تاثیر زیادی در رشد شخصیت و شکوفایی فرزند شما داشته باشد. به طور کل پس از مدتی درمیابیم که تمامی پرستاران با تجربه و حرفه ای الگوهای شخصیتی مشابهی داشته اند که به رشد و بالندگی شخصیت کودک کمک کرده است. در ادامه به طور خلاصه به معرفی این ویژگی ها پرداخته شده است.

  • متعهد و مسئولیت پذیری

اولین اصلی که در تمامی پرستاران کودک موفق به چشم میخورد، مسئولیت پذیری و متعهد بودن نسبت به اموری که به عهده دارند میباشد. غذا دادن به موقع به کودک، نظافت، تعویض پوشک و… همگی از مسئولیت های پرستار بچه است که بدون مسئولیت پذیری میتواند به درستی انجام نشود.

  • صبور بودن و مهربان بودن

پرستار بچه باید علاوه بر مسئولیت پذیری، مهربان و صبور بوده و وظایف خود را با دلسوزی انجام دهد و دائما به رشد کودک توجه کند. بدون شک این ویژگی میتواند در مورد پرستاران کودکانی که با بیماری های خاص دست و پنجه نرم میکنند، کمک کننده باشد.

  • مرتب و منظم بودن

مرتب و منظم بودن پرستار کودک میتواند در ظاهر و آراستگی فردی، غذا دادن و خواباندن کودک، رسیدگی به نظافت شخصی کودک و… نمود بیرونی داشته باشد. اگر به عنوان سرپرست کودک به دنبال استخدام پرستار کودک هستید، بهتر است به این موارد توجه کنید.

  • حساس و محتاط بودن

مراقبت از کودکان نیازمند حساسیت و دقت بالایی بوده و به طور کلی باید اصول خاصی را در این مورد رعایت کرد، با توجه به این نکته که شرایط هر کودکی با کودک دیگری متفاوت است، اما نیازهای ابتدایی در همه آنها اعم از مراقبت و نگهداری، تامین حس امنیت، غذا دادن و رسیدگی به نظافت شخصی کودک و… یکسان خواهد بود و باید با حساسیت بالایی به آنها رسیدگی شود.

پرستار بچه چه فعالیت هایی میکند؟

همانطور که میدانید، شرح وظایف و فعالیت های پرستار بچه میتواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.  از جمله سن کودک میتواند یکی از بارزترین موارد در تغییر برنامه ها و وظایف محول شده به پرستار کودک باشد. به طور مثال اگر پرستار مسئولیت مراقبت و نگهداری از یک نوزاد یا خردسال را داشته باشد، تعویض پوشک، شیر دادن منظم و حمام کردن کودک در اولویت قرار میگیرد. در صورتی که اگر وظیفه مراقبت و پرستاری از یک کودک 5 الی 7 ساله را به عهده داشته باشید، نیازهای کودک به مراقبت، غذا دادن به موقع، آموزش و بازی کردن مداوم تغییر پیدا میکند.

یکی دیگر از مواردی که در حیطه وظایف پرستار بچه نبوده و میتواند به حقوق پرستار بیافزاید، آشپزی و نظافت منزل است که طبق قرارداد و پذیرش دو طرف، میتواند به وظایف و حقوق پرستار افزوده شود.

طلوع طب/ پرستار بچه

مزایای استخدام پرستار کودک

همانطور که میدانید این روزها استخدام پرستار کودک اهمیت زیادی پیدا کرده است و میتواند برای خانواده هایی که در آن هر دو والدین شاغل هستند و یا کودک دارای شرایط ویژه ای میباشد، کمک کننده باشد. در ادامه لیستی از مزایای استخدام پرستار کودک تهیه شده است.

  • استخدام پرستار کودک میتواند به شما فرصتی برای رسیدگی به مشغله های شخصی و حرفه ای میدهد و از این رو شما زمان بیشتری برای متمرکز شدن بر روی کارهای شخصی خود را خواهید داشت.
  • با استخدام پرستار کودک، میتوانید اطمینان خاطر بیشتری در مورد رسیدگی به نیازهای شخصی کودک خود داشته باشید و در مورد غذا دادن به موقع، نظافت شخصی و نگهداری و امنیت کودک، آسوده خاطر باشید.
  • استخدام پرستار کودک به شما این امکان را میدهد تا زمانی که در منزل و کنار فرزند دلبندتان هستید، با آرامش خاطر از برآورده شدن نیازهای شخصیتان از این ارتباط لذت ببرید.
  • اگر والدی تنها هستید و یا فرزندتان از مشکلات بیماری خاصی رنج میبرد، شما میتوانید با استخدام پرستار کودک در تقسیم وظایف و مسئولیت هایتان، درست تر عمل کنید.
  • استخدام پرستار نوزاد، میتواند به پدر و مادر کمک کند تا در کنار مسئولیت های زیادی که با به دنیا آمدن فرزندشان به آنها محول شده است، زمانی کافی برای استراحت خود نیز داشته باشند.
  • شما میتوانید بر اساس نیاز، به صورت پاره وقت، تمام وقت، شبانه روزی و یا تنها در شرایطی خاص اقدام به استخدام پرستار کودک کرده و از او برای مراقبت و نگهداری از فرزندتان، کمک بخواهید.

پرستار بچه در تهران

همان طور اشاره کردیم این روزها اکثر خانواده ها دارای دو والد شاغل هستند. به همین دلیل نگهداری از بچه ها در زمان هایی که والدین سر کار هستند یکی از نگرانی های آنهاست. در شهرهای بزرگی مانند تهران که تمام طول خیابان ها شلوغ و پر ترافیک هستند، جا به جایی کودک به منزل پدر بزرگ و مادربزرگ و یا مهد کودک، می تواند مشکل باشد. در این موارد، انتخاب خدمات پرستار بچه در منزل می تواند یکی از بهترین اقدام ها باشد. در این حالت نیازی به جا به جایی کودک از منزل وجود ندارد، پرستار به منزل شما مراجعه می کند و تا زمان بازگشت شما به منزل از کودک مراقبت می کند. اما به یاد داشته باشید برای استخدام پرستار بچه در تهران، حتما از مجموعه های معتبر ارائه دهنده خدمات پرستاری و مراقبتی، درخواست کمک کنید. زیرا پرستار بچه در منزل باید تخصص انجام این کار را داشته باشد تا بتواند به درستی از فرزند شما مراقبت کند.

هزینه و قیمت استخدام پرستار کودک به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که اشاره شد، هزینه استخدام و حقوق پرستار کودک میتواند به عوامل مختلفی مانند سابقه پرستار، وظایف محول شده و مسئولیت هایی که پرستار به عهده دارد، مراقبت های ویژه ای که برای کودکان بیمار در نظر گرفته میشود، هزینه رفت و آمد، اعزام پرستار از مراکز معتبر و آموزش دیده و… مرتبط باشد. اگرچه که هزینه های استخدام و مراقبت از کودکان و سالمند دارای تعرفه ای نسبتا مشخص میباشد، اما میتواند از فردی به فرد دیگر بر اساس مسئولیت ها و توانمندی های فردی نیز متغیر و متفاوت باشد. بنابراین نمیتوان برای استخدام پرستار کودک یک حقوق مشخص در نظر گرفت.

پرستار بچه/ طلوع طب

 چگونه یک پرستار بچه خوب استخدام کنیم؟

مجموعه طلوع طب یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات پرستاری، مراقبت، اعزام پزشک در منزل و… میباشد که به یاری افراد دغدغه مند آمده و در همین راستا اعزام و استخدام پرستار کودک، پرستار سالمند و… را به آسان ترین روش، ممکن کرده است. شما میتوانید جهت استخدام پرستار کودک در منزل، پرستار کودک شبانه روزی، پرستار کودک تمام وقت و پاره وقت درتمامی نقاط ایران، با شرکت طلوع طب تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

برای درخواست اعزام پرستار کودک فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880