پرستار سالمند در منزل تهران - طلوع طب

چنانچه در تهران زندگی می کنید و از خود می ‌پرسید که آیا زمان آن فرا رسیده است که یک پرستار سالمند در منزل تهران استخدام کنید و این پرستاران چه کاری انجام می‌دهند و چه وظایفی به عهده دارند، این مقاله اصول اولیه چیستی پرستاری در منزل و کارهایی که این پرستاران انجام می ‌دهند را پوشش می‌دهد.

به چه کسی پرستار سالمند در منزل می گویند؟

پرستار در منزل، پرستار مراقب در منزل، مراقب پزشکی، یا حتی مراقب سلامت در منزل، نامی است که به شخصی داده می‌شود که یک پرستار دارای مجوز است و به کسانی که به سالمندان بیمار، کمک پزشکی می ‌کنند در حالیکه سالمندان در خانه خودشان هستند و تمایل ندارند به مراکز مراقبت مراجعه حضوری کنند.

بسته به نیاز فرد و شرایط پزشکی او، یک پرستار سالمند در منزل تهران به خانه سالمند می آید و مراقبت های مورد نیاز او را ارائه می دهد.

پرستار سالمند در منزل تهران چه خدماتی ارائه می دهد؟

پرستار سالمند در منزل واجد شرایط تجویز داروها، تزریقات و ارائه درمان پزشکی و مراقبت های مربوط به شرایط بهداشتی از جمله دیابت، تراکئوتومی، تنفسی، کولوستومی، جراحات پانسمان و غیره است. آن ها بیشتر در کمک به افراد مسن، بیمار مزمن، ناتوان یا دارای اختلالات شناختی با انجام درمان های پزشکی لازم در خانه مشتریان سالمند خود کار می کنند. بسته به مراجعه کننده و نیازهای مراقبت های بهداشتی خاص او، پرستار سالمند مراقب در منزل ممکن است تجویز دارو، نظارت و مراقبت های معاینه ساده یا درمان ها و درمان های پزشکی پیچیده تر را در یک دوره زمانی خاص در طول دوره بهبودی یا در حال انجام ارائه دهد. باز هم بسته به نیاز فرد و وضعیت پزشکی او، یک پرستار در منزل به خانه مراجعه کننده می آید و مراقبت های مورد نیاز او را ارائه می دهد.

اگر فرد سالمند مورد نظر به چیزی بیش از مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشد چه؟ شاید فرد مورد علاقه شما در تحرک مشکل دارد و برای رفتن به توالت یا حمام کردن به تنهایی مشکل دارد؟ آیا این چیزی است که یک پرستار سالمند در منزل تهران به آن کمک می کند؟ این سوال کاملا منطقی است و ما را به چیزی می رساند که از آن به عنوان فعالیت های زندگی روزمره (ADL) یاد می شود. ADL که کوتاه شده عبارت انگلیسی Activities of Daily Living است، اصطلاحی است که در مراقبت های بهداشتی استفاده می شود و انواع فعالیت های مربوط به خودمراقبتی روزانه را توصیف می کند. فعالیت های اساسی ADL عبارتند از:

  • تغذیه خود
  • تحرک عملکردی (حرکت از یک مکان به مکان دیگر در حین انجام فعالیت هایی مانند نشستن و برخاستن از رختخواب یا صندلی)
  • لباس پوشیدن
  • بهداشت توالت (شامل رفتن به توالت، تمیز کردن خود، بلند شدن از توالت)
  • بهداشت شخصی (شامل برس زدن / حالت دادن به مو، اصلاح، فعالیت های مربوط به نظافت)
  • حمام کردن یا دوش گرفتن

پرستار سالمند در منزل غرب تهران

به عزیزان خود بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهید

مراقبت از والدین با افزایش سن هرگز آسان نیست. کمک خدمات مراقبت در منزل به شما این امکان را می دهد که رابطه خود را با سالمند حفظ کنید و در عین حال بهترین مراقبت ممکن را به او ارائه دهید. انواع دیگری از فعالیت های روزمره زندگی وجود دارد که لزوماً اساسی نیستند، اما به عملکرد مستقل مربوط می شوند. به این فعالیت‌های ابزاری زندگی روزمره (IADL) می‌گویند. این واژه مخفف عبارت Instrumental Activities of Daily Living است. IADL ها اغلب به انواع فعالیت های زیر اشاره می کنند:

  • نظافت و نگهداری منزل
  • پخت و پز و تهیه غذا
  • خرید و خرید مایحتاج
  • انجام کارهای روزانه در سطح جامعه
  • مدیریت پول و امور مالی
  • برقراری ارتباط از طریق تلفن یا از طریق دستگاه های دیگر
  • مصرف داروهای تجویز شده

ADLها و IADLها به انواع کارهای غیرپزشکی (به استثنای تجویز داروهای تجویز شده) اشاره دارند. با فکر کردن در مورد چیزهایی که عزیزتان در مورد آنها به کمک نیاز دارد، کمی وقت بگذارید تا تشخیص دهید که آیا آنها عمدتاً نیازهای پزشکی هستند یا ADL و IADL.

در این مرحله، ما در مجموعه طلوع طب می‌توانیم انواع کمک‌های موجود را بسته به نیازهای عزیز شما با وضوح بیشتری تعریف کنیم. در اینجا تفکیک آسانی از انواع پرسنل مراقبت کننده در خانه در دسترس است و هر موردی که هر دسته از این افراد می توانند در آن کمک برسانند، شرح داده شده است:

پرستار در منزل

این افراد پرستاران ثبت شده یا پرستاران عملی دارای مجوز هستند که مراقبت های پزشکی ماهر از جمله تجویز داروها و تزریقات، نظارت بر علائم حیاتی، پانسمان زخم ها و انجام درمان های پزشکی را ارائه می دهند. فعالیت‌های اساسی ADL شامل مواردی هستند که پرستاران می‌توانند در طول مدتی که با بیمار می گذرانند، در آن حوزه فعالیت ها به سالمندان کمک کنند.

مراقبین خانگی

آنها خدمات شخصی غیرپزشکی (ADLها و انواع وظایف IADL) مانند تهیه غذا، نظافت سبک، حمام کردن، نظافت، توالت، و انتقال مراجعین به قرار ملاقات ارائه می کنند. این دسته از مراقبین دارو تجویز نمی کنند، اما می توانند در سازماندهی یا یادآوری برنامه های دارویی به مشتریان کمک کنند.

طلوع طب/ پرستار سالمند در منزل تهران

خانه داران همراه

آنها عمدتاً در مراقبت‌های خانگی غیرپزشکی کمک می‌کنند، اما معمولاً وظایف شخصی مانند نظافت، حمام کردن و کمک توالت را برای مشتری انجام نمی‌دهند. اگر شما یا عزیزانتان به خدمات مراقبت های بهداشتی ماهر نیاز دارید، یک پرستار در خانه انتخاب درست و مناسبی است. پس از بررسی انواع مختلف مراقبین در خانه و تفاوت های آن ها، می توانید متوجه شوید که کمک مورد نیاز شما بیشتر ماهیت مراقبت های پزشکی دارد یا مراقبت شخصی. هنگامی که عزیز شما به مراقبت های پزشکی (کوتاه مدت یا بلند مدت) نیاز دارد، یک پرستار در خانه یک انتخاب واجد شرایط و صحیح است.

مرحله بعد از تشخیص نیاز به پرستار سالمند در منزل چیست؟

اگر تشخیص داده اید که خدمات پرستاری در خانه ضروری است و می خواهید یک پرستار ماهر در خانه داشته باشید، چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر پرستار برای یکی از عزیزانتان است، احتمالاً باید با آن ها در مورد این موضوع صحبت کنید وبه درک اهمیت این موضوع برای آن ها کمک کنید. به عبارت دیگر، مزایای واقعی داشتن خدمات پرستار سالمند در منزل تهران چیست؟ پرستاران دقیقا چگونه کمک خواهند کرد؟ ما می‌ توانیم مزایای اصلی یک پرستار خانگی را با جزئیات بیشتری فهرست کنیم تا شما یا عزیزانتان از آنچه که این پرستاران به زندگی شما می‌آورند قدردانی کنید.

پرستاران نظارت بر سلامت و درمان را در خانه ارائه می دهند

به خاطر داشته باشید که یک پرستار در خانه ممکن است در حدود 24 ساعت شبانه روز نباشد، بنابراین، اگر وضعیت بیمار نیاز به کمک تمام وقت داشته باشد، ممکن است به مراقبت های تکمیلی یا پرستار شبانه روزی نیاز باشد. به عنوان پرستاران دارای مجو، پرستاران در خانه می توانند داروهای تجویز شده را از جمله به صورت داخل وریدی برای بیماران خود استفاده کنند. آنها قادر به تجویز دارو نیستند، اما می توانند با تایید پزشک، دوز مصرفی بیمار را تغییر دهند. این یک نکته مهم برای کسانی است که داروهای خاصی دارند که باید به آن توجه کنید.

پرستاران در خانه، سالمندان را همراهی می کنند

پرستار سالمند در منزل تهران با سالمند شما خواهد شد و فردی خواهد بود که فرد سالخورده می تواند به طور منظم با او در مورد احساس فیزیکی و عاطفی خود صحبت کند. این مسئولیت آن هاست که از رفاه حال سالمند مراقبت کنند در حالی که فرد مسن استقلال زندگی در خانه خود را حفظ می کند. راحتی حضور در محیط آشنا و مراقبت در منزل توسط یک متخصص پزشکی ماهر بهترین مزیت استفاده از این خدمات است. در واقع، این شرایط، امکان یک تعامل دوستانه را فراهم می‌کند و ممکن است پرستار مانند یک دوستی مهربان در مقایسه با معاینه بالینی احساس شود که یک مزیت واقعا مثبت و مهم برای داشتن یک پرستار در خانه است.

پرستار سالمند در منزل تهران/ طلوع طب

پرستاران در خانه می توانند کمک های اولیه ADL را ارائه دهند

همانطور که قبلا ذکر شد، وظایف اولیه ADL مانند بهداشت توالت (رفتن به توالت، خود تمیز کردن، بلند شدن از توالت)، غذا خوردن، تحرک عملکردی (حرکت از یک مکان به مکان دیگر مانند نشستن و برخاستن از تخت یا صندلی). لباس پوشیدن، نظافت و حمام کردن مواردی هستند که یک پرستار در خانه می تواند به آن ها کمک کند. این کارها فعالیت های اساسی زندگی هستند و پرستاران در خانه آموزش دیده اند تا بتوانند چنین وظایفی را برای بیماران خود انجام دهند. به خاطر داشته باشید که یک پرستار در خانه ممکن است در حدود 24 ساعت شبانه روز نباشد، بنابراین، اگر وضعیت بیمار به کمک تمام وقت در انجام وظایف ADL نیاز دارد، ممکن است مراقبت های تکمیلی لازم باشد. اگرچه این معمول نیست، اما ممکن است برخی از آژانس‌های مراقبت در منزل، پرستاران مراقبت از منزل داشته باشند که می‌توانند کمک‌ های بیشتری را در امور خانه ‌داری ساده، تهیه غذا، و‌ شست و شوی لباس نیز ارائه دهند.

پرستاران در منزل دارای مجوز و ماهر هستند

پرستاران مراقبت در منزل مجوزها و گواهینامه های خود را از طریق یکی از سه برنامه معتبر می توانند دریافت کنند: دیپلم، مدرک کاردانی یا مدرک لیسانس. هنگام انتخاب یک پرستار در خانه، به خاطر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که آن ها افراد حرفه ای تحصیل کرده، دارای گواهینامه و مجوز هستند.

از کجا می توان یک پرستار سالمند در منزل تهران پیدا کرد؟

بسیاری از پرستاران از طریق آژانس‌هایی کار می‌کنند که معمولاً به آنها آژانس‌های بهداشتی خانگی می‌گویند. هنگام بررسی و تماس با یک آژانس، مهم است که مجموعه به خوبی بررسی و ارزیابی شود که دقیقاً چه نوع خدماتی را ارائه می دهند.

از دیگر مسائل مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که این مجموعه ها واجد شرایط، دارای مجوز و شخصاً برای شما یا عزیزتان مناسب هستند. از این گذشته، استخدام پرستار سالمند در منزل تهران یک رابطه کاری مهم است و شما نه تنها درخواست مراقبت پزشکی ماهر و با کیفیت می کنید بلکه می خواهید این شخص، فردی باشد که بتوانید با او به خوبی ارتباط برقرار کنید.

هزینه های پرستار سالمند در منزل تهران

با توجه به روزها، ساعات و خدمات درخواستی، هزینه پرستار در منزل متغیر است.

خلاصه و جمع بندی

اگر شما یا عزیزانتان به خدمات مراقبت های بهداشتی ماهر مرتب کوتاه مدت یا بلند مدت مانند درمان با دارو، مراقبت از زخم و مراقبت های پزشکی در محیط خانه نیاز دارید، استخدام یک پرستار سالمند در منزل تهران انتخاب مناسبی است. او می تواند علاوه بر مراقبت های پرستاری حرفه ای ماهر، مراقبت های بهداشتی در خانه، نظارت و مشاهده وضعیت بیمار، همراهی و حمایت از فعالیت های اساسی زندگی سالمند را ارائه دهد.هنگام جستجوی پرستار مناسب در منزل و تماس با آژانس های مراقبت های بهداشتی در منزل، مهم است که تعدادی سوال از آن ها بپرسید:

  • طیف کاملی از خدمات پزشکی ماهر که می توانند ارائه دهند چیست؟
  • آیا مجموعه مورد نظر، کارکنان پرستار دارای مجوز و گواهی را برای انواع خدمات مورد نیاز شما در دسترس دارند؟
  • پرستاران (آخر هفته، ساعات خدمات، خدمات اضطراری) در دسترس هستند؟

مراقبت خوب از سالمند به این معناست که مطمئن شوید فردی که از او مراقبت می شود نوع مراقبت مناسب خودش را دریافت کند.

مجموعه طلوع طب خدمات ارسال پرستار سالمند در منزل تهران را ارائه داده و به شما در نگهداری و مراقبت از عزیزتان کمک می رساند. برای اطلاع از شرایط و چگونگی استفاده از خدمات مجموعه طلوع طب، لطفا تماس بگیرید.

برای درخواست اعزام پرستار سالمند فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880