پرستار خانم جهت سالمند - طلوع طب

بسیاری از افراد، پرستار خانم جهت سالمند را به پرستار آقا ترجیح می‌دهند، زیرا زنان جنبه‌ ای لطیف، مراقبت ‌کننده و مادرانه دارند. با این حال، مردان در کنترل احساسات خود بهتر هستند. در یک جامعه مذهبی، زنان ترجیح می دهند که توسط پرستاران زن مراقبت شوند البته در مقابل بسیاری از سالمندان مرد نیز طرفدار پرستار مرد هستند. برخی از سالمندان مرد، وقتی پرستاران زن آنها را حمام می کنند احساس ناراحتی می کنند اما وقتی پرستاران مرد آنها را تمیز می کنند، پاک می کنند، آنها را حمام می کنند یا لباس هایشان را عوض می کنند، احساس خجالت کمتری دارند. با این حال، یک نظرسنجی بین‌المللی که چند سال پیش انجام شد نشان داد که افراد سالمند معمولاً پرستاران زن را ترجیح می‌دهند، زیرا رفتار آن ها بیشتر جنبه مراقبتی و مادرانه دارد. همچنین به طور کلی، پرستاران خانم مهارت های نرم زیادی را ارائه می دهند و این چیزی است که سالمندان در هنگام بیماری نیاز دارند. سالمندان می‌خواهند محبت و توجه ببینند و زنان در ارائه مراقبت‌های محبت آمیز به اشخاص در هر سنی بهتر هستند.

با کمک مجموعه طلوع طب و پرستار خانم جهت سالمند، سالمندان می توانند تا حد امکان در خانه خود بمانند

مجموعه طلوع طب می خواهد اطمینان حاصل کند که افراد سالمند، می توانند به طور مستقل زندگی کنند و تا زمانی که ممکن است در جامعه مشارکت کنند. مجموعه طلوع طب با کمک کادر مجرب پزشکی، پرستاری و مراقبین خود به سالمندان، برنامه فعالیت‌های روزانه، کمک در خانه و پرستاری از سالمند در منزل ارائه می کند. همچنین می تواند در مواقع نیاز اطلاعات و مشاوره نیز در اختیار افراد قرار دهد.

توانمندسازی سالمندان برای زندگی مستقل  با کمک پرستار خانم جهت سالمند

  • اگر فرد قادر به انجام فعالیت های اساسی روزمره و اداره خانه خود به اندازه کافی باشد، می تواند مستقل زندگی کند. فعالیت های اساسی روزانه که برای زندگی مستقل مهم هستند عبارتند از:
  • داخل و خارج شدن از رختخواب؛
  • لباس پوشیدن و برهنه شدن؛
  • حرکت های مورد نیاز روزانه؛
  • پیاده روی؛
  • نشستن و دوباره بلند شدن؛
  • بهداشت شخصی و نظافت؛
  • استفاده از توالت؛
  • خوردن و آشامیدن؛
  • مصرف دارو؛

اگر فرد سالمند به دلیل محدودیت های جسمی و یا ذهنی نتواند  فعالیت های بالا را انجام دهد، به کمک نیاز دارد. اگر سالمند به کمک زیادی نیاز داشته باشند که بدون نظارت و کمک برای آنها غیرمسئولانه باشد، ممکن است نتواند در منزل به زندگی خود ادامه دهند و نیاز به مراجعه به مرکز تخصصی مراقبتی داشته باشد.

پرستار خانم جهت سالمند

سالمندان و مشارکت اجتماعی

مشارکت اجتماعی بدین معناست که افراد مسن، علی رغم محدودیت های جسمی و یا ذهنی، می توانند به کارهای زیر بپردازند:

  • ملاقات با افراد دیگر (به میزان محدود)؛
  • حفظ ارتباط با افراد دیگر؛
  • انجام خریدهای شخصی؛
  • شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی

افراد برای حضور در جامعه باید متحرک باشند. مجموعه طلوع طب، می تواند در تحقق این فعالیت ها نقش داشته باشد و به افراد مسن کمک کند تا مدت بیشتر و طولانی تری به صورت مستقل زندگی کنند.

15 خصیصه که یک پرستار خانم جهت سالمند باید داشته باشد:

تعداد کمی از مشاغل وجود دارند که به اندازه پرستاری در زندگی افراد تغییر ایجاد می کنند. به دست آوردن احترام حرفه‌ای، فرصت‌های شغلی انعطاف‌ پذیر، پتانسیل پیشرفت و فرصت ایجاد تغییر در زندگی مردم تنها بخشی از مواردی است که حرفه پرستاری ارائه می‌دهد. البته پرستاری نیز مانند هر شغلی، دارای چالش هایی است. با وجود اینکه پرستاری، کار فوق العاده لذت بخشی است، اما در عین حال می تواند سخت نیز باشد. در اینجا نگاهی دقیق تر به ویژگی هایی که یک پرستار خوب دارد می اندازیم.

  1. مراقبت

اکثر مردم تصور می‌کنند که همه پرستاران به این علت وارد این رشته می‌شوند که «مراقبت» یکی از ویژگی‌های اصلی آن هاست، اما مراقبت لزوماً نباید یک ویژگی فرضی همه پرستاران باشد. بسیاری از پرستارانی که مسیر شغلی پرستاری را انتخاب می‌کنند، امنیت شغلی را در اولویت خود قرار می‌دهند یا علاقه ‌مند به استفاده از آن به ‌عنوان یک نقطه شروع برای شغل دیگری هستند و یا فاقد گزینه‌های جایگزین هستند و به ناچار به پرستاری رو می آورند. پرستاری که تمایلی طبیعی و غریزی به مراقبت واقعی از سالمندان خود نشان می دهد و به نوبه خود، کار خود را به خوبی انجام می دهند، موفقیت زیادی به عنوان یک پرستار خواهد داشت و این نکته، مراقبت را به یک شاخص کلیدی در موفقیت پرستار تبدیل می کند.

  1. مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی قوی از ویژگی های حیاتی یک پرستار است. موفقیت یک پرستار به توانایی برقراری ارتباط مؤثر با سالمندان و خانواده‌های آنها متکی است. بدون توانایی تفسیر و انتقال صحیح ارتباطات، احتمال وقوع خطاهای پزشکی بیشتر است، سالمندان اغلب احساس مورد غفلت واقع شدن و بی اطلاعاتی درباره بیماری شان می کنند. با اولویت‌ بندی و تمرین مهارت‌های ارتباطی، پرستاران مراقبت‌های ایمن‌تری را ارائه می‌کنند و به بیماران، سود می‌رسانند.

  1. احساس همدلی

با توجه به مراقبت پرستاران از ده ها سالمند در طول دوران حرفه ای خود، حساسیت زدایی یا به یاد آوردن اینکه یک فرد عادی چگونه بود، می تواند بسیار آسان باشد. ویژگی یک پرستار خوب این است که با هر سالمند همدلی نشان دهد و تلاش واقعی خود را کرده و خود را به جای بیمارانش بگذارد. با تمرین همدلی، پرستاران به احتمال زیاد با سالمندان به عنوان یک انسان عادی رفتار می‌کنند و به جای پیروی دقیق از دستورالعمل‌های معمول، بر رویکرد مراقبت فرد محور تمرکز می‌کنند. وقتی سالمندان به اندازه کافی خوش شانس باشند که با این ویژگی های یک پرستار خوب رو به رو شوند، تجربه مراقبت از آنها بسیار بهتر خواهد بود.

  1. توجه به جزئیات

یک پرستار سالمند خوب می‌داند که ریسک‌های حرفه پرستاری زیاد است و بر خلاف بسیاری از مشاغل دیگر، مسئول رفاه سالمندان و مهم‌تر از آن زندگی آنها هستند. توجه شدید به جزئیات یکی از ویژگی های شخصیتی پرستار است که می تواند به راحتی و به سرعت تعیین کند که پرستاران تا چه اندازه در نقش خود موفق خواهند بود.

  1. مهارت حل مسئله

در حالی که دانش و آموزش بالینی در طول دوره آموزشی پرستار آموزش داده می شود، آموزش حین کار موثرترین راه برای کمک به شکل گیری مهارت های حل مسئله پرستار است و اگرچه سال ها تجربه می تواند به تقویت این مهارت کمک کند، برخی از افراد طبیعتاً مهارت های حل مسئله بهتری را به عنوان بخشی از ویژگی های پرستار در خود دارند. داشتن مهارت‌های حل مسئله برای پرستاری ضروری است، زیرا پرستاران معمولاً بیشترین زمان را با سالمندان می گذرانند و اغلب مسئول بسیاری از تصمیم ‌گیری‌ های مربوط به مراقبت از آن ها هستند. حتی تصمیم‌های به ظاهر کوچک می‌توانند تأثیرات عمده‌ و مهمی بر سالمندان داشته باشند و اگر اشتباه گرفته شوند، نتایج نامطلوبی برای شخص سالمند ایجاد می‌کنند.

پرستار سالمند خانم

  1. استقامت

در یک شیفت، یک پرستار به طور متوسط ​​وزن زیادی را با بلند کردن و تنظیم بدن سالمند تحمل می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که پرستاران به طور متوسط ​​میزان زیادی در هر شیفت راه می روند. در یک شیفت متوسط ​​12 ساعته، پرستاران تعادل منحصر به فردی از استقامت فیزیکی و عاطفی را باید اعمال کنند که کمتر شغل دیگری با این حجم فشار مواجه است. مدیریت موثر این مهارت چیزی است که شاکله یک پرستار عالی را می سازد. این مهارت بسیار مهم روی پرستاران، همکاران آنها و البته سالمندان تأثیر می گذارد. بنابراین داشتن استقامت کافی یکی از مهمترین ویژگی های یک پرستار خوب است.

  1. حس شوخ طبعی

کسب رضایت از چنین شغلی که در مواقعی ممکن است از نظر ذهنی و جسمی خسته کننده باشد، برای پرستارانی که می توانند زمانی برای خندیدن پیدا کنند، محتمل تر است و این دسته از پرستاران معمولاً در نقش خود موفق تر هستند. از آنجایی که پرستاران با درجات متفاوتی از موقعیت‌های پراسترس مواجه می ‌شوند، استفاده از فرصت برای لذت بردن از زمان استراحت و ایجاد یک نگرش آرام می‌ تواند احساس تسکین در زمان های مواجهه با استرس بیش از حد ایجاد کند. داشتن حس شوخ طبعی همچنین به گسترش مثبت اندیشی به سالمندان و خانواده های آنها کمک می کند. حس شوخ طبعی نه تنها از ویژگی های یک پرستار خوب است، بلکه به سالمندان و خانواده های آنها یادآوری می کند که پرستاران نیز انسان هستند. در مواقع پر استرس، سالمندان و اعضای خانواده‌شان نیز از هر تلاشی (هرچقدر هم کوچک) برای کمک به ایجاد کمی شادی قدردانی می‌کنند.

  1. تعهد به حمایت از سالمند

یک پرستار خوب می‌داند که حمایت از سالمند، طرز فکری است که باید هر روز، با هر سالمند و در هر مرحله از مراقبت‌های مستمر تمرین شود. بسیاری از سالمندان دچار سردرگمی و ناتوانی در صحبت کردن رو در روی افراد می‌شوند. داشتن پرستاری که با اشتیاق شدید برای حمایت از سالمند تلاش می کند، تضمین می کند که آنها همیشه برای ارائه بهترین مراقبت از سالمندان خود می جنگند.

  1. تمایل به یادگیری

با پیشرفت های تکنولوژیکی و پیشرفت در علم، صنعت مراقبت های بهداشتی و به دنبال آن، کارکنان مراقبت های بهداشتی، باید ثابت کنند که برای ارائه بالاترین کیفیت مراقبت از سالمند با فن آوری های جدید سازگار هستند. پرستاران بیش از هر نقش دیگری در مراقبت های بهداشتی زمان بیشتری را در کنار سالمندان می گذرانند و تمایل آنها به یادگیری و به کارگیری دانش جدید یکی از ویژگی های برجسته یک پرستار خوب است. بهبود رویکردهای آموزشی می تواند به ایجاد محیط های یادگیری موفق کمک کند، اما یک پرستار خوب باید تمایل ذاتی به یادگیری داشته باشد تا واقعاً مفید باشد. این مهارت مهم برای پرستاران در تمام سنین و در تمام مراحل شغلی آنها، از فارغ التحصیلان جدید گرفته تا افراد بسیار با تجربه، حائز اهمیت است.

  1. تفکر انتقادی

در حالی که داشتن یک تمایل قوی برای یادگیری، یک مهارت مهم در یک پرستار خوب است، استفاده از آن دانش در عمل به صورت موفقیت آمیز مستلزم توانایی تفکر انتقادی، به ویژه در موقعیت های پر استرس است. یک پرستار با مهارت های تفکر انتقادی بسیار کارآمد است و این نوع تفکر، یکی از مهمترین ویژگی های یک پرستار حرفه ای است. پس از دیدن سال‌ها آموزش، توانایی اعمال دستورالعمل‌های بالینی و بهترین شیوه ها برای هر موقعیت به توانایی پرستار در تفکر انتقادی بستگی دارد که به سرعت مورد توجه همه افراد قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که این مهارت را می توان در طول زمان بهبود بخشید.

  1. مدیریت زمان

ایجاد تعادل در مراقبت، تنظیم شرایط استرس زا و اولویت های رقابتی در طول یک شیفت 12 ساعته کار کوچکی نیست. داشتن توانایی اجرای مدیریت زمان موثر یک ویژگی شخصیتی کلیدی برای پرستاری است، به این شکل که پرستار ابتدا روی مهم ‌ترین مسائل تمرکز کند، که شاید لزوماً سالمند و خانواده بیش ‌ترین نیاز را به آن ندارند.

  1. توانایی مراقبت از خود

شیفت های طولانی، روزهای پرمشغله و کنار آمدن با شرایط سالمند و بیماری، همگی استرس زا هستند. انتظار می‌رود پرستاران طیف وسیعی از نیازهای سالمندان را برآورده کنند و در عین حال تمرکز و توجه خود را حفظ کنند. این تأکید بر برآورده کردن نیازهای دیگران، اغلب باعث می شود نیازهای خود پرستار به اولویت آخر تبدیل شود. خود مراقبتی برای یک نیروی کار سالم حیاتی است. برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، این بر عهده پرستاران است که نقش خود مراقبتی را بر عهده بگیرند و از همان توصیه هایی که به بیماران خود برای مراقبت از آنها می کنند، خود نیز پیروی کنند. بهترین راه برای کاهش استرس ناشی از کار، تعیین مرزهای بین زندگی حرفه ای و شخصی است که تعادل معقول بین کار و زندگی را فراهم می کند و پرستار باید بدون احساس گناه، از استراحت لازم بهره مند شود. رعایت این مورد نه تنها توصیه خوبی برای پرستاران است، بلکه برای مراقبت از سالمند نیز بهتر است چرا که پرستاران وقتی خسته هستند با درصد بالاتری احتمال مرتکب شدن اشتباه و خطا دارند. اشتباهات دارویی و حوادث مربوط به ایمنی از جمله اشتباهات مهمی است که به خستگی پرستار نسبت داده می شود.

طلوع طب/ پرستار خانم

  1. تجربه

توجه به این نکته مهم است که وقتی پرستاران کهنه کار و با تجربه، صنعت مراقبت های بهداشتی را ترک می کنند و بازنشسته می شوند، سال ها تجربه و دانش را با خود می برند که آن را نمی توان به سرعت جایگزین کرد. از آنجایی که پرستاران ارشد در تلاش هستند تا پرستاران جدید را وارد این حوزه کنند، اکثر نامزدهای موجود عمدتاً پرستاران فارغ التحصیل جدید و تازه کاری هستند و از نظر تجربه و مهارت‌ها و دانش مراقبت از بیمار به اندازه کافی برخوردار نیستند که تنها با گذشت زمان و تمرین به دست می‌آید.

  1. اخلاق

حس قوی درست و نادرست به پرستاران کمک می‌کند تا با چالش‌ها کنار آمده و به آنها یک قطب ‌نمای اخلاقی می‌دهد تا به طور مداوم تصمیماتی را اتخاذ کنند که به نفع سالمند است، به‌ ویژه زمانی که کار درست مشخص نیست. از حمایت از خواسته‌های سالمند تا گفتن حقیقت در مورد وضعیت او، حتی زمانی که شنیدن آن احساس ناراحتی می‌کند، موقعیت‌هایی هر روز در زندگی پرستار اتفاق می‌افتد که نیاز به رفتار و پاسخ اخلاقی دارد و این همان پایه ‌ای است که روابط درمانی قابل اعتماد بر روی آن بنا می‌شود.

  1. ذهن باز و روشن

ممکن است پرستاران با سالمندانی از هر طبقه ای از جامعه کار کنند. برخی از سالمندان تجربیات بسیار متفاوتی داشته اند که بر تفکر و رفتار آنها تأثیر می گذارد، در حالی که برخی دیگر ممکن است نظرات غیرمتعارفی در مورد مراقبت های بهداشتی داشته باشند که پذیرش آن برای پرستاران دشوار است. برای مثال سالمندی که به دلیل اعتقادات مذهبی خود از تزریق خون خودداری می کند و شخصی با بیماری لاعلاج که تصمیم می گیرد از درمان خود چشم پوشی کند، همگی چالش های عاطفی و منحصر به فردی به دنبال دارند. برای پرستاران، اصل استقلال و حق سالمند برای اتخاذ تصمیمات بهداشتی خود، همیشه بدون توجه به انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند، اولویت دارد. پرستاران امروزی نیز ملزم به داشتن صلاحیت فرهنگی هستند. شایستگی فرهنگی به عنوان توانایی مراقبت از پرستاران با زبان ها، آداب و رسوم و عقاید مختلف تعریف می شود.  تعداد کمی از افرادی  وجود دارند که بدون تمایل به کمک به دیگران برای دستیابی به سلامتی بهتر وارد رشته پرستاری می شوند، اما در محدوده یک رابطه حرفه ای و درمانی، پرستاران تنها با حفظ نگرش باز می توانند مراقبت موثر، شایسته و بیمار محور را ارائه دهند.

فرستادن پرستار خانم جهت سالمند به مناطق مختلف تهران

وظیفه اصلی پرستاران در هر منطقه، ارائه مراقبت است. این کار مستلزم ارتباطات قوی و هماهنگی نیازهای مراقبتی مددجو است. پرستاران در هر منطقه حمایت لازم را در قالب مراقبت های پزشکی و کمک به مسائل رفاهی و منزل به سالمندان ارائه می دهند. سالمندان می توانند در صورت تمایل در خانه سالمندان اقامت کرده و از خدمات مراقبتی آنجا استفاده کنند. در مقابل افرادی که نیاز مراقبتی پیچیده بیمارستانی ندارند، می توانند در منزل به زندگی خود ادامه دهند، تا زمانی که مراقبت مناسب ارائه شود و قادر به پرداخت هزینه های مراقبت در منزل باشند. مهم ترین مزیت استفاده از پرستار در منزل، مراقبت های شخصی سازی شده و متمرکز است. آسایشگاه ها یا مراکز نگهداری از سالمندان مملو از افرادی است که به کمک یا مواظبت احتیاج دارند. البته که تعداد بالای پرستاران و برنامه ریزی های منظم و دقیق از بروز هر گونه اختلال و مشکل جلوگیری می‌کند، اما باز هم اگر از هر جنبه‌ای سرویس های مرتبط با نگهداری از سالمند در منزل را ارزیابی نمایید، متوجه خواهید شد خدمات به صورت متمرکزتری برای شخص سالمند فراهم خواهند شد. از توجه به رژیم غذایی و مصرف صحیح داروها گرفته تا سایر کارهای شخصی، همگی با دقت بیشتری انجام می‌شوند؛ زیرا شخص سالمند تنها فرد درخواست کننده سرویس است و کل توجه پرستار معطوف به همان شخص است.

پرستار خانم در منزل/ طلوع طب

سخن پایانی و جمع بندی

گاهی اوقات در بین فاکتورهایی که برای انتخاب پرستار مطرح است، جنسیت پرستار نیز برای سالمند از اهمیت برخوردار است. در این شرایط می توانید از خدمات مجموعه طلوع طب استفاده کنید که با ارسال پرستار خانم جهت سالمند در منزل، به شما در نگهداری و مراقبت از عزیزتان کمک می رساند. برای اطلاع از شرایط و چگونگی استفاده از خدمات مجموعه طلوع طب و هزینه های پرستار خانم جهت سالمند، لطفا تماس بگیرید.

برای درخواست اعزام پرستار سالمند فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880