پرستار سالمند شبانه روزی - طلوع طب

مراقبت 24 ساعته و شبانه روزی از سالمندان راه حلی برای مراقبت تمام وقت از بزرگسالان سالخورده و خانواده های آنها که نمی خواهند عزیزانشان را به یک خانه سالمندان منتقل کنند، ارائه می دهد. اما وقتی نوبت به استخدام یک پرستار سالمند شبانه روزی می‌رسد، مردم اغلب متوجه نمی‌شوند که بین پرستار سالمند شبانه روزی و پرستار ساکن در منزل تفاوت وجود دارد. آیا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت شبانه روزی در منزل سالمندان در مقابل مراقبت معمولی در منزل هستید؟

در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که مراقبت 24 ساعته و شبانه روزی در منزل چیست؟ و تفاوت های آن با مراقبت در منزل سالمندان را خواهید آموخت.

مراقبت از سالمندان در منزل خودشان

گاهی اوقات، مراقبت های کمکی که توسط شما یا یک آژانس معتبر مراقبت در منزل ارائه می شود، با افزایش سن افراد مسن کافی نیست. علائمی که نشان دهنده لزوم تغییر نوع مراقبت به مراقبت 24 ساعته در منزل هستند عبارتند از:

  • افزایش علائم کبودی که نشان دهنده زمین خوردن یا افتادن است
  • خیس کردن تخت یا حوادث دیگر به دلیل ناتوانی در رسیدن به حمام به تنهایی
  • اتکای بیشتر به تجهیزات کمکی
  • پرسه زدن در اطراف و دور از خانه
  • افزایش گیجی به دلیل پیشرفت زوال عقل
  • احساس انزوا یا غرق شدن در مراقبت از خود به تنهایی
  • نیاز به کمک در نوشیدن یا خوردن
  • کاهش چابکی و با تحرک به دلیل سکته مغزی یا بیماری مزمن
  • جا به جایی خانواده

اکثر سالمندان می خواهند تا زمانی که ممکن است در خانه های خود زندگی کنند. یک مطالعه گزارش می دهد که تقریباً 90٪ از سالمندان می خواهند با افزایش سن در خانه های خود بمانند و 82٪ ترجیح می دهند هنگام دریافت کمک روزانه در خانه بمانند. مراقبت از سالمندان در منزل می‌تواند این اولویت‌ها را برآورده کند و در عین حال راحتی و آرامشی را برای شما فراهم کند که بدانید آنها در مکانی که می‌خواهند در آن زندگی کنند، ایمن هستند.

تفاوت بین پرستار سالمند شبانه روزی و پرستار سالمند ساکن در منزل

پرستار سالمند شبانه روزی در تهران

تماشای بالا رفتن سن عزیزان فرآیندی دشوار و پر از تصمیمات احساسی است. به عنوان یکی از اعضای خانواده یا مراقب اولیه و اصلی سالمند، ممکن است شاهد کاهش سلامتی یکی از عزیزانتان بوده و نیاز به کمک داشته باشید.

مراقبت در خانه به سالمندان کمک عملی در انجام کارهای روزانه می دهد. با مراقبت در خانه، مراقبان حرفه ای وارد خانه سالمندان می شوند تا به خانواده ها در مراقبت از بزرگسالان مسن کمک کنند. گاهی اوقات خانواده ها فقط چند ساعت یا چند روز در هفته به کمک نیاز دارند. اما با افزایش سن عزیزان، نیازها و سطح مراقبت آنها ممکن است افزایش یابد. هر شخص معمولی که از یک فرد مسن و وابسته مراقبت می کند شرایط ارائه مراقبت های لازم را ندارد، به خصوص به مدت 24 ساعت در روز.

مراقبت‌های بهداشتی 24 ساعته در خانه برای سالمندان توسط پرستاران حرفه ای، پشتیبانی شبانه ‌روزی از افراد مسن را بدون نیاز به خروج هیچ یک از عزیزان سالخورده از محل سکونت خود فراهم می‌کند.

مراقبت 24 ساعته از سالمندان در خانه معمولاً دو پرستار را در شیفت های 12 ساعته ارائه می دهد تا هم ساعات روز و هم ساعات شب را پوشش دهند. در برخی موارد، سه مراقب در سه نوبت هر یک به مدت 8 ساعت در حال چرخش هستند.

یکی از مزایای مراقبت 24 ساعته چرخش مداوم پرستاران است، به این معنی که هیچ زمانی وجود ندارد که بیمار بدون مراقبت باشد. چرخش 2-3 نفر تضمین می کند که یک پرستار همیشه بیدار است و به راحتی مشغول مراقبت از بیمار است.

علاوه بر این، مراقبت 24 ساعته در منزل می تواند برای دوره های کوتاه مدت یا بلندمدت مفید باشد. به عنوان مثال، اگر یک فرد مسن تحت عمل جراحی قرار گیرد، ممکن است در طول بهبودی به مراقبت های خانگی 24 ساعته پس از جراحی نیاز باشد. در موارد دیگر، مراقبت طولانی مدت در خانه سالمندان بسیار مفید است. بیمارانی که از زوال عقل رنج می برند ممکن است برای ارائه خدمات حیاتی مانند یادآوری روزانه داروها به مراقبت مداوم 24 ساعته در منزل نیاز داشته باشند.

پرستار سالمند ساکن در منزل

مراقبت از سالمندان در منزل با مراقبت 24 ساعته در منزل یکسان نیست. مراقبت از سالمندان در خانه توسط پرستار ساکن در منزل، یک پرستار اختصاصی برای حمایت روزانه از عزیزان شما فراهم می کند. این پرستار اختصاصی به معنای واقعی کلمه در خانه بیمار زندگی می کند و مراقبت های نزدیک و فردی را به سالمند ارائه می دهد.

یک مزیت داشتن پرستار سالمند ساکن در منزل این است که بر خلاف پرستار 24 ساعته سالمندان، تعداد تعاملات مراقب را به یک نفر محدود می کند و داشتن یک پرستار ثابت در هر روز به بیمار ثبات می دهد.

با این حال، تفاوت اصلی بین پرستار سالمند ساکن در منزل و پرستار سالمند شبانه روزی، تعداد متوالی ساعاتی است که پرستاران به طور فعال از سالمندان مراقبت می کنند. پرستاران ساکن در منزل هر شب 8 ساعت خواب اجباری دریافت می کنند، در حالی که مراقبت 24 ساعته یک پرستار جدید را در طول شب فراهم می کند.

به طور کلی، تعدادی از خطرات ذاتی برای پرستار ساکن در منزل وجود دارد. اولاً، سالمندان تمام اعتماد خود را به یک فرد معطوف می‌کنند و در صورت تغییر در شرایط در دسترس بودن پرستار، می‌توانند بدون راه‌ حل پشتیبان باقی بمانند. ثانیاً، پرستار ساکن مجاز است بخوابد و گهگاه خانه را ترک کند. بنابراین، یک فرد مسن در این مدت بدون نظارت خواهد ماند، مگر اینکه یکی از اعضای خانواده وارد عمل شود یا مراقب دیگری برای آن زمان درخواست شود.

به این دلایل، اگر می‌خواهید کسی در تمام ساعات روز مراقب عزیزتان باشد، یک پرستار 24 ساعته اغلب بهتر از یک پرستار ساکن در منزل است.

مزایا و معایب پرستار ساکن در منزل

پرستار ساکن در منزل، در خانه می مانند تا وظایف مندرج در برنامه مراقبت را انجام دهند. یک پرستار می تواند در طول هفته و دیگری در آخر هفته کار کند. به پرستاران ساکن یک استراحت 8 ساعته و تخت خواب برای استراحت داده می شود.

مزایا: برنامه مراقبت تنها با یک پرستار برنامه ریزی شده، لذا شما و عزیزتان ممکن است پیوند قوی تری ایجاد کنید. علاوه بر این، پرستاران با سالمند شما بیشتر آشنا می شوند تا روال های مورد علاقه و نحوه رسیدگی به نیازها و خلق و خوی خاص را درک کنند. آشنایی بیشتر به ویژه برای سالمندانی که مبتلا به زوال عقل هستند مفید است.

معایب: از آنجایی که سالمند در طول استراحت پرستار تحت نظارت مستقیم قرار نمی گیرد، ممکن است پرستار منزل ساکن برای افرادی که در تمام ساعات شبانه روز به مراقبت نیاز دارند و برای اطمینان از ایمنی و رفاه سالمند کافی نباشد.

مزایا و معایب پرستار سالمند شبانه روزی

دو یا چند پرستار شیفت‌های خود را می‌چرخانند تا اطمینان حاصل کنند که کسی همیشه بیدار است و شبانه روز در دسترس است تا در صورت نیاز در هر زمان به مددجو کمک کند.

مزایا: یک پرستار آموزش دیده و هوشیار همیشه برای مراقبت و نظارت بر عزیز شما بیدار است. چرخش‌ها اطمینان می‌دهند که مراقبان سرحال و آماده برای رسیدگی به موقعیت‌های مختلف هستند. سالمندانی که در شب پرسه می زنند می توانند از وجود کسی که مراقب حرکات آنها باشد سود ببرند.

معایب: در حالی که ثبات کمتری در حضور پرستاران وجود دارد، اما بازدیدهای برنامه ریزی شده همچنان به میزان زیادی از انزوا توسط بسیاری از سالمندان جلوگیری می کند. هزینه ها در این حالت معمولاً بالاتر از سایر روش های مراقبت از سالمند می باشد.

بهترین انتخاب برای مراقبت از سالمندان چیست؟

پرستار سالمند در منزل- طلوع طب

پرستار ساکن منزل برای سالمندان زمانی مناسب است که سالمند مورد نظر:

·        در طول شب با حداقل کمک می خوابد.

·        برای منع سرگردانی یا سایر فعالیت های بالقوه خطرناک نیازی به توجه مداوم ندارد.

پرستار سالمند شبانه روزی زمانی مناسب است که عزیزان سالمند شما:

·        به دلیل محدودیت های جسمی یا ذهنی سرگردان است یا برای خود تهدیدی ایجاد می کند.

·        غالباً در طول شب بیدار است یا علائم سندرم غروب آفتاب را نشان می دهد یعنی زمانی که فرد با فرا رسیدن غروب فعال تر یا آشفته تر می شود.

حقوق پرستار سالمند شبانه روزی

هزینه دریافت خدمات نگهداری از سالمند شبانه روزی را، نمی توان با مشخص کردن یک عدد بیان کرد. زیرا قیمت این خدمات به عوامل متفاوتی بستگی دارد که روی دستمزد پرستار تاثیر خواهند گذاشت. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

  • فاصله ای که پرستار یا پرستاران باید از منزل یا مرکز درمانی طی کنند تا به منزل سالمند برسند.
  • نوع بیماری و شرایط خاصی که سالمند دارد.
  • نوع خدماتی که از پرستار سالمند شبانه روزی انتظار می رود.

خدمات پرستار سالمند شبانه روزی

به طور خلاصه، مراقبت 24 ساعته چندین پرستار را در شیفت های مختلف برای مراقبت شبانه روزی فراهم می کند. از سوی دیگر، مراقبت از سالمندان ساکن در منزل، یک پرسنتر را ارائه می دهد که به طور فیزیکی در خانه بیمار برای کمک روزانه زندگی می کند.

با پرستار سالمند شبانه روزی، عزیز شما به راحتی به مراقبی که در هر ساعت از روز بیدار و هوشیار است دسترسی خواهد داشت. اما پرستار ساکن در منزل، از عزیز شما فقط در ساعاتی از روز که مراقب خواب نیست، مراقبت خواهد کرد.

در مجموعه طلوع طب، پرستاران 24 ساعته ما در انجام فعالیت‌های روزانه مانند کارهای خانه، توالت، بهداشت شخصی، تهیه غذا، و فهرستی از سایر خدمات مدیریت مراقبت شخصی کمک می‌کنند. صرف نظر از مدت زمانی که با یک فرد مسن سپری می شود، ارائه مراقبت های دلسوزانه و ارتباط مناسب همیشه جزو حداقل استانداردهای کاری ما است.

مراقبت در منزل کار آسانی نیست، اما ما اینجا هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم. اگر یکی از عزیزان شما به مراقبت کامل از بیمار توسط یک پرستار نیاز داشته باشد، ما آماده پاسخگویی به سوالات و کمک به شما هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرستار سالمند شبانه روزی، لطفا با مجموعه طلوع طب تماس حاصل نمایید.

برای اعزام پرستار سالمند شبانه روزی فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880